تولد جنین سقط شده نوزده هفته ای
تولد جنین سقط شده نوزده هفته ای

به گزارش یوپنا؛ هر فردی با نگاهی اجمالی و با کمی دقت متوجه شباهت فیزیکی بسیار زیاد میان این جنین ۱۹هفته‌ای و انسان می‌شود. حتی حالت خوابیدن او نیز مانند انسان است. معمولا سقط جنین بیشتر قبل از هفته بیستم بارداری و سه ماهه اول رخ می‌دهد اما اگر جنین بعد از هفته بیستم از بین […]

به گزارش یوپنا؛ هر فردی با نگاهی اجمالی و با کمی دقت متوجه شباهت فیزیکی بسیار زیاد میان این جنین ۱۹هفته‌ای و انسان می‌شود. حتی حالت خوابیدن او نیز مانند انسان است. معمولا سقط جنین بیشتر قبل از هفته بیستم بارداری و سه ماهه اول رخ می‌دهد اما اگر جنین بعد از هفته بیستم از بین برود، به این حالت مرده‌زایی گفته می‌شود.

گاهی سقط جنین ناخواسته است به این صورت که جنین روند رشد و نمو خود را از دست می‌دهد و گاهی نیز کاملا عمدی انجام می‌شود. معمولا به آن دسته از سقط‌های غیرارادی و اتفاقی، عدم موفقیت در بارداری گفته می‌شود و در تصویری که مشاهده می کنید جنین بر اثر برخی اختلالات بدن مادر سقط شده است.

عواملی همچون سن، سابقه خانوداگی، بیماری‌های مزمن، سابقه مصرف دخانیات یا مواد مخدر به خصوص در زمان بارداری، عوامل ژنتیکی و وراثتی، شرایط روحی نامناسب، ضربه‌های فیزیکی شدید، عفونت، مسمومیت و استفاده از برخی داروهای خاص می‌تواند از جمله مهم‌ترین عوامل سقط جنین باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران