شعب ۱۵ گانه مجلس دهم تشکیل شد
شعب ۱۵ گانه مجلس دهم تشکیل شد

شعب ۱۵ گانه بررسی‌کننده اعتبارنامه منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. به گزارش خبرگزاری یوپنا، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، منتخبان مجلس دهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند و افراد باقیمانده به ترتیب از […]

شعب ۱۵ گانه بررسی‌کننده اعتبارنامه منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، منتخبان مجلس دهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود به حکم قرعه به طور مساوی به ۱۵ شعبه تقسیم شدند و افراد باقیمانده به ترتیب از شعبه اول به بعد، یک به یک به شعب افزوده شدند، این شعبات وظیفه بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس را بر عهده دارند.
هر شعبه دارای یک رییس، ۲ نایب رییس، یک سخنگو و ۲ دبیر است و ‌به طور میانگین ۱۸ عضو دارد.
عبدالرضا هاشم زایی رییس هیات سنی مجلس دهم امروز شنبه، ۸ خرداد سال جاری  در مراسم افتتاحیه پس از سخنان رییس جمهوری اعلام کرد: میهمانان محترم می توانند مراسم افتتاحیه را ترک کنند تا قرعه کشی برای شعب ۱۵ گانه انجام شود.
پس از ترک مجلس از سوی میهمانان، قرعه کشی برای شعب ۱۵ گانه انجام شد.
هر یک از شعب طبق آیین نامه داخلی مجلس برای تمام دوره نمایندگی رسمیت دارند و وظیفه و اختیارات آن ها رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، تعیین اعضای کمیسیون تحقیق، تعیین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی و بررسی و تشخیص صلاحیت نامزدهای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.
در دومین جلسه علنی مجلس دهم که فردا برگزار می‌شود، انتخابات هیات رییسه موقت توسط هیات رییسه سنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام