از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی برجام استفاده می‌کنیم
از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی برجام استفاده می‌کنیم

رییس هیات سنی مجلس دهم تاکید کرد: ‌این مجلس به‌عنوان یک نهاد قانونی و نظارتی از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی برجام استفاده خواهد کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی یوپنا، عبدالرضا هاشم‌زایی در مراسم افتتاحیه مجلس دهم، گفت: برجام به خودی خود دارای عناصر ارزشمند و قابل بحث است، اما فراتر از برجام […]

رییس هیات سنی مجلس دهم تاکید کرد: ‌این مجلس به‌عنوان یک نهاد قانونی و نظارتی از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی برجام استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی یوپنا، عبدالرضا هاشم‌زایی در مراسم افتتاحیه مجلس دهم، گفت: برجام به خودی خود دارای عناصر ارزشمند و قابل بحث است، اما فراتر از برجام باید به اراده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام اندیشید.
وی افزود: ملت ایران در تداوم حق مسلم خود برای بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با گذار از سال‌های سخت به این نتیجه رسید که برجام را امضا کند.
رییس هیات سنی مجلس دهم، اظهار داشت: با اعتماد به همه منتقدان برجام، آن را نماد اتحاد و اقتدار حاکمیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و مجلس دهم به‌عنوان یک نهاد قانونی و نظارتی از حداکثر توان خود برای اجرای درست و قانونی برجام استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: همان طور که دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای یک نهضت ملی بود که به دولت و جناح خاصی تعلق نداشت، صلح هسته‌ای نیز به یک دولت و مجلس خاص تعلق ندارد و امری ملی است که در همه نهادها باید مورد توجه قرار گیرد.
هاشم زایی گفت: برجام وسیله‌ای برای تقویت امنیت ملی ایران از طریق تقویت انسجام داخلی، وحدت ملی و آشتی جناح‌های سیاسی و توافق بر سر قواعد رقابت سیاسی است.
وی افزود: در یک نظام مردم سالار همواره این ابهام وجود دارد، اقلیت و اکثریت به اکثریت و اقلیت تبدیل شود، اما هیچ کس حق ندارد به نام حکومت اکثریت حقوق اقلیت را نقض کند، به حمد الله در نظام جمهوری اسلامی ایران در این قریب به ۴ دهه همه جناح های سیاسی به تجربه حکمرانی دست یافتند، اما این نیز گذرا است و مهم آن است که حدود و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم.
وی گفت: درمجلس دهم مردم در بیشترین حوزه انتخابیه به تغییر و تحول رأی دادند، رأی دهندگان خواهان تغییر در موضع سیاسی مجلس به ویژه نسبت به دولت هستند.
وی افزود: مجلس دهم می تواند به اتکا ری اعتمادی که ملت به برنامه های تغییر و تدبیر دادند و نتایج آن در همه حوزه های انتخابیه مشهود است، روح جسارت در تصمیم گیری،‌ انسجام، حکمرانی و اقتدار در اجرای وظایف را در قوه مجریه و دولت بدمد.
هاشم زایی اظهار داشت: رای دهندگان با رای خود در اکثریت حوزه های انتخابیه و احزاب و ائتلاف های انتخاباتی به جای افراد، به افکار و برنامه های ما رای دادند گرچه به علل تاریخی و ساختاری هنوز حزب در انتخابات ما جایگاه ارجمندی ندارد اما رای ملت در انتخابات مجلس دهم بیشترین بستر برای تقویت نظام حزبی برنامه محور است.
وی افزود: نظم فراکسیونی در همین آغاز مجلس دهم می تواند شروع خوبی برای این کار باشد و این انضباط سیاسی و فکری مربوط به هیچ جناحی نیست و اساس رشد و توسعه سیاسی ملت ایران است.
این منتخب مردم گفت: رای دهندگان با رای به بانوان و جوانان و نسل تازه سیاست مداران و نخبگان و نمایندگان نشان دادند که تنها به یک برنامه سیاسی رای ندادند بلکه رای آن ها دارای مفهومی اجتماعی است که خواستار خروج از لایه های بسته مدیریتی و اجرایی و تزریق روح تازه به بدنه کارشناسی کشور است.
وی افزود: تقویت اقتصاد ملی ایران از طریق جذب تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی، رشد کارآفرینی و توانمندی ظرفیت های بومی و داخلی اقتصاد ایران است، همچنین برجام وسیله ای برای تقویت اقتدار ملی از طریق تنش زدایی در رقابت خارجی است.
هاشم زایی خاطر نشان کرد: عبور از تورم لازم بود، اما کافی نیست و باید برای عبور از رکود چاره ای اساسی اندیشید تغییر در سیاست ها و تجدیدنظر در ستاد اقتصادی دولت و افزایش جسارت تصمیم گیری از ضروریات این مهم است.
وی افزود: اکنون نوبت مسئولان اقتصادی دولت است که پاسخگوی ملت باشند. گرچه بحران کمبود نقدینگی قابل درک است، اما تکیه بر آن برای شانه خالی کردن از مسئولیت های اجرایی قابل قبول نیست.
هاشم زایی، گفت: کوچک سازی اقتصاد دولتی، تقویت اقتصاد بخش خصوصی، مقررات زدایی، رقابت افزایی و رانت ستیزی اساس استراتژی اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: سنت الهی بر تغییر و تحول است و تاریخ رو به تکامل می باشد لذا اگر ما خویش را تغییر ندهیم و زمینه تغییر و تحول را فراهم نکنیم و به سهم خویش برای بهبود اوضاع کشور تلاش نکنیم و این عمر چند روزه مجلس را به نزاع و رقابت های بیهوده بیاراییم، تاریخ و ملت ما را تغییر خواهند داد.
انتهای پیام