گزارش معاون اجرایی مجلس از اقدامات انجام شده برای آشنایی منتخبان با روند قانونگذاری
گزارش معاون اجرایی مجلس از اقدامات انجام شده برای آشنایی منتخبان با روند قانونگذاری

 معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای آشنایی منتخبان مردم در خانه ملت گفت: با به کارگیری دانش انباشته ناشی از مستندسازی فعالیت های تکرار پذیر در سنوات اخیر در کمترین زمان ممکن آمادگی انجام وظیفه خطیر نمایندگی برای منتخبات مجلس دهم فراهم شد. به گزارش خبرگزاری یوپنا به […]

 معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای آشنایی منتخبان مردم در خانه ملت گفت: با به کارگیری دانش انباشته ناشی از مستندسازی فعالیت های تکرار پذیر در سنوات اخیر در کمترین زمان ممکن آمادگی انجام وظیفه خطیر نمایندگی برای منتخبات مجلس دهم فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، علی افراشته در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در کمال امنیت و آرامش و زیر سایه ولایت فقیه شاهد گشایش دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماد بارز مردم سالاری دینی در موعد قانونی هستیم. 
وی مقدم تمامی منتخبین ملت، حضار، مدعوین لشکری و کشوری، سفرا و مهمانان داخلی و خارجی را به خانه ملت گرامی داشت.
وی از کارهای انجام شده این معاونت را اقدامات ناظر بر پذیرش و آشناسازی منتخبین با فرآیندهای ستادی و عملیاتی مجلس دهم بیان کرد و تصریح کرد: اولین اقدام تشکیل ستاد استقبال مجلس دهم برای تسهیل و روان سازی پذیرش امنای ملت توام با فرهیختگی، سرعت و دقت لازم بود به گونه ای که با به کارگیری دانش انباشته ناشی از مستندسازی فعالیت های تکرار پذیر در سنوات اخیر در کمترین زمان ممکن آمادگی انجام وظیفه خطیر نمایندگی برای آن ها فراهم شد. 
افراشته تصریح کرد: دومین آن همکاری با مرکز پژوهش های مجلس برای برگزاری همایش فرایندها و الزامات قانونگذاری که طی آن زمان تلاش شد تا زمینه آشنایی بیش از پیش منتخبین محترم با محیط عمومی و فرآیندهای کار مجلس حاصل شود. 
وی افزود: در سومین مرحله از منتخبین جدید و هیات رییسه سنی دعوت شد تا برای حضور در صحن مجلس و آشنایی با سامانه سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده در آن، به طوری که با آغاز کار مشکلی برای استفاده کامل از این سامانه ها وجود نداشته باشد. 
وی از دیگر اقدامات را اقدامات ناظر بر پشتیبانی، فنی و کارشناسی از امر قانونگذاری و نظارت با بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه های مختلف عنوان کرد. 
افراشته تصریح کرد: در این بخش نیز به روز رسانی و ارتقا سامانه های نرم افزاری به ویژه در حوزه های مربوط به وب گاه صحن و رای گیری و مدیریت صحن و کمیسیون ها در کنار طراحی و تولید سامانه های مورد نیاز در حوزه های تقنینی و نظارتی، شامل سامانه های چرخه قانونگذاری و هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تذکر و سوال درباره اصل قانون اساسی، اصلاح ساختار تشکیلاتی مجلس با هدف ایجاد بدنه سازمانی لازم برای تقویت بنیه کارشناسی مجلس در حوزه های تقنینی و نظارتی و ارائه خدمات دانش محور در این حوزه ها با ایجاد دو معاونت نظارت و قوانین بوده است. 
وی ادامه داد: ایجاد بدنه سازمانی لازم در تشکیلات اداری مجلس برای حضور موثرتر در مجلس شورای اسلامی و مجامع و سازمان های بین المللی و گسترش دیپلماسی پارلمانی از دیگر اقدامات است. 
وی خاطر نشان کرد: ایجاد و توسعه خبرگزاری خانه ملت به عنوان رسانه مستقل و مرجع در فضای مجازی برای پوشش اخبار مربوط به فعالیت ها و خدمات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم بوده است. 
انتهای پیام