والبیال ایران بدنبال شکست طلسم فرانسه
والبیال ایران بدنبال شکست طلسم فرانسه

تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو را مقابل قهرمانی لیگ جهانی و مدعی اصلی مسابقات برگزار خواهد کرد.


 

 

به گزارش "یوپنا"، تیم ملی والیبال ایران بعد از دو برد مقابل استرالیا و کانادا در راه المپیکی شدن روز دوشنبه را مثل سایر تیم ها استراحت کرد تا روز سه شنبه در سومین بازی خود به رو در روی یکی از اصلی ترین رقبای خود قرار بگیرد. شاگردان لوزانو به مصاف فرانسه ای خواهند رفت که هیچ وقت مقابل این تیم عمکلرد خوبی نداشتند و فرانسه تنها رقیبی برای والیبال ایران محسوب می شود که تا به حال موفق به پیروزی مقابل آنها نشده اند.


اولین دیدار جدی ایران و فرانسه سال ۲۰۰۶ در مسابقات جهانی ژاپن اتفاق افتاد که ایران در آن بازی مقابل حریف شکست خورد و پس از آن دو تیم در لهستان به مصاف هم رفتند. قهرمانی جهان ۲۰۱۵ همان جایی بود که فرانسه آماده ترین تیم چند سال گذشته ایران را شکست داد و اجازه نداد تیم کواچ به جمع ۴ تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. البته فرانسه در آن مسابقات با نام پدیده معرفی می شد اما با درخشش و در نهایت قهرمانی در لیگ جهانی نشان داد حالا تبدیل به یکی از قدرت های والیبال جهان شده است.


قبل از مسابقات انتخابی المپیک ایران به فرانسه رفت تا با ۲ بازی تدارکاتی خود را برای حضور در ژاپن آماده کند اما با اینکه نتیجه بازی های دوستانه اهمیت چندانی ندارد ولی ایران در هر دو بازی موفق نشد طلسم شکست های متوالی را بشکند. دو بازی ابتدایی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نشان داد لوزانو تیم منظم و مطمئنی را با خود به توکیو برده است و شاید این همان تیمی باشد که قرار است اولین پیروزی مقابل فرانسه را به دست بیاورد.


فرانسه روز گذشته در دیداری ناباورانه دیداری که ۲ بر صفر پیش بود را ۳ بر ۲ به لهستان باخت تا به برد مقابل ایران نیاز جدی داشته باشد. ایران و لهستان رقبای مستقیم فرانسه برای حضور در ۳ تیم برتر مسابقات محسوب می شوند که باخت مقابل لهستان یکی از کوپن های آنها را سوزاند و نیاز شدیدی به برد مقابل ایران دارند چون وضعیت شان برای المپیکی شدن در صورت باخت بسیار وخیم می شود. اما ایران بسیار منظم و با ثبات بازی می کند و کار برای دو تیم آسان نیست.


نتایج ایران در دو بازی اخیر:
ایران ۳ – استرالیا صفر
ایران ۳ – کانادا ۲
 

نتایج فرانسه در دو بازی اخیر:
فرانسه ۳ – چین یک
فرانسه ۲- لهستان ۳

دیدار دو تیم ملی والیبال ایران و فرانسه صبح روز سه شنبه از ساعت ۱۱:۱۰ در ورزشگاه متروپلیتن توکیو برگزار خواهد شد