منطقه مهاباد سومین قطب پتروشیمی کشور می‌شود
منطقه مهاباد سومین قطب پتروشیمی کشور می‌شود

وزیر نفت سال ۹۵ و ۹۶ را سال استثنایی برای صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: با افتتاح پتروشیمی مهاباد و طرحهای در دست اقدام در این منطقه، این شهر سومین قطب پتروشیمی کشور می شود.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه، ظهردیروز( سه شنبه، ۱۱ خردادماه) در مراسم افتتاح پتروشیمی مهاباد، اظهارکرد: این منطقه با توجه به طرحهای پیش بینی شده و ارتباط با کشورهای عراق،‌ ترکیه و استان آذربایجان غربی به منطقه‌ بی‌نظیری برای صنایع پتروشیمی در بخش پایین دستی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این که مهاباد بعد از عسلویه و بندر امام با اجرای طرحهای در دست اقدام به سومین قطب پتروشیمی کشور با ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن تا پایان برنامه ششم تبدل خواهد شد، افزود: با توجه به خلاء نبود صنایع پتروشیمی در شرق کشور ترکیه، کردستان عراق و کشور عراق، با بهره برداری از طرح پلی اتیلن غرب کشور امکان تامین نیاز کشورهای همسایه به خوبی برای ما مهیا می شود.

زنگنه امسال و سال آینده را سالی استثنایی برای صنعت پتروشیمی اعلام کرد و گفت: امسال بیش از ۱۰ طرح پتروشیمی به مرحله اجرا و بهره برداری می رسد که با افزایش توان تولید و ظرفیت صادرات، قطعا ایران به یکی از کشورهای قدرتمند در این صنعت تبدیل خواهد شد.

وزیر نفت گفت: با بهره برداری از طرح پلی اتیلن غرب و تکمیل زنجیره ارزش همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و صنایع میان دستی و پایه امیدواریم بتوانیم یک شهرک پایین دستی در منطقه مهاباد ایجاد کنیم.