الویت اولم کمسیون صنایع و معادن است/ برای مبارزه با فساد باید کمسیون اصل ۹۰ را فعال کنیم
الویت اولم کمسیون صنایع و معادن است/ برای مبارزه با فساد باید کمسیون اصل ۹۰ را فعال کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، الویت اول خود را عضویت در کمسیون صنایع و معادن عنوان و بر فعالیت  کمسیون اصل ۹۰ برای مبارزه با فساد و نظارت بر اجرای قوانین تاکید کرد.

عبدالرضا هاشم زائی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا، الویت اول خود را عضویت در کمسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تجربه ۴۰ ساله ای که در صنعت دارم، کمیسیون صنایع را انتخاب می کنم. البته  بنده می توانم به کمیسیون های انرژی و امنیت ملی نیز بروم زیرا پیش از این، استاندار، معاون سیاسی استاندار و فرماندار بوده ام، اما الویت اولم کمسیون صنایع و معادن است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از بین اعضا لیست امید، فردی داوطلب عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ نیست، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ دارای دو نوع عضویت است. ۸ نفر اعضا ثابت این کمیسیون هستند و از سایر کمیسیون های مجلس نیز یک نفر مامور می شود تا در این کمیسیون عضویت پیدا کند. بنده بعد از شکل گیری کمیسیون های مجلس حتما در این کمیسیون نیز عضو خواهم شد.

استاندار اسبق ایلام، تصریح کرد: نماینده طبق قانون اساسی می تواند در تمام امور مملکت اطلاعات بگیرد و بر آن ها نظارت کند. برای مبارزه با فساد و نظارت بر اجرای قوانین باید کمسیون اصل ۹۰ را فعال کنیم.

هاشم زائی با اظهار تاسف نسبت به تعداد کم داوطلبان برای عضویت در کمیسیون های فرهنگی و قضایی مجلس، تصریح کرد: با توجه به این که شخصیت های فرهنگی و حقوقدان در بین نمایندگان ملت وجود دارند انتظار می رفت تا تعداد داوطلبان این کمیسیون های فرهنگی و قضایی و حقوقی بیشتر باشد، اما متاسفانه در عمل می بینیم که این ۲ کمیسیون داوطلبان کمتری نسبت به سایر کمیسیون ها دارند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه ریاست سنی مجلس توسط ایشان، این سمت چقدر مشکل است، خاطر نشان کرد: بنده ۲ روز ریاست سنی مجلس را بر عهده داشتم. موقع افتتاح مجلس، علاوه بر نمایندگان، تمام مسئولان عالی رتبه کشورو علما در آن حضور دارند از طرفی با توجه به حجم رسانه های داخلی و خارجی نطق این فرد نیاز به پختگی دارد و ساده نیست. البته آیین نامه مجلس نیز در بعضی از وظایف مانند نطق رییس سنی خیلی روشن نیست، بنابراین بنده نطق های ۹ دوره پیش را گرفته بودم و دیدم که تمام رئوسای سنی نطقی حدود ۸ دقیقه داشته اند. من هم این نطق را ارائه کردم و بعضی از دوستان اعتراض کردند که رییس سنی نطق ندارد.

وی افزود: بنده احساس کردم که با توجه به این که انسان را در این سمت می گذارند، رییس سنی نیز نطق دارد.

انتهای پیام