«برجام» در شکستن هیمنه ایران هراسی موفق بوده است/ موتور محرکه اقتصاد مقاومتی «برجام» خواهد بود
«برجام» در شکستن هیمنه ایران هراسی موفق بوده است/ موتور محرکه اقتصاد مقاومتی «برجام» خواهد بود

سخنگوی فراکسیون امید، با اشاره به این که «برجام» در شکستن هیمنه ایران هراسی موفق بوده است، گفت: دستاورد «برجام» اعتماد به نفس ملی است که این مهم موتور محرکه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

محمد علی وکیلی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا، درباره نقش برجام در دستیابی به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مانع اصلی سرمایه گذاری خارجی در ایران «روانی» است. ما مانع قانونی نداریم. سرمایه گذار نیازمند امنیت روانی است، بنابراین این نیازمند گفتمان ملی است و در عین حال حاکمیتی است.

وی افزود: این گفتمان باید بتواند امنیت روانی ایجاد کند تا سرمایه گذاری صورت بپذیرد. «برجام» در شکستن هیمنه ایران هراسی موفق بوده است و در گشایش گفتمان امنیت در ایران نیز قطعا موثر خواهد بود.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار، ادامه داد: قطعا در پس «برجام» انتظار این است که سرمایه ها به ایران بیاید و امکان سرمایه گذاری در اقتصاد سرزمین های اقتصادی بنیادی مثل حوزه های نفتی فراهم شده تا از غارت شدن بخش مهمی از منابع ملی در حوزه های میادین مشترک جلوگیری شود.

دبیر هیئت رئیسه مجلس، افزود: با سرمایه گذاری امکان به حرکت انداختن چرخ تولید فراهم می آید و این چرخ تولید است که می تواند تولید داخل را به عنوان پایه اقتصاد مقاومتی شکل دهد.

سخنگوی فراکسیون امید با تاکید دوباره بر این که پایه اقتصاد مقاومتی، تولید است، تصریح کرد: پایه اقتصاد مقاومتی بومی است و نیاز به بستر سرمایه گذاری دارد که این مهم با «برجام» قابل تحقق است، بنابراین «برجام» نقش مهمی در شکل دهی به اقتصاد مقاومتی دارد، همچنین دستاورد «برجام» اعتماد به نفس ملی است که این مهم موتور محرکه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم نیازمند اعتماد به نفس ملی هستیم. همان اتفاقی که در «برجام» رخ داد باید در اقتصاد مقاومتی نیز رخ هد.

انتهای پیام