بهای نفت خام ایران از مرز ۴۵ دلار گذشت
بهای نفت خام ایران از مرز ۴۵ دلار گذشت

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم ژوئن (جمعه، ۱۴خردادماه) با یک دلار و پنج سنت افزایش به ۴۵دلار و ۵۶سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش یوپنا، نفت برنت دریای شمال به ارزش ۵۱٫۲۴دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا(WTI) به قیمت ۴۹٫۷۳ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت سبد نفتی اوپک به ۴۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به سوم ژوئن (جمعه، ۱۴خردادماه) با یک دلار و پنج سنت افزایش به ۴۵دلار و ۵۶سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۳۴دلار و ۹۴سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ۲۰سنت افزایش به ۴۳دلار و ۵۹سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ۳۲دلار و ۵۱سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۴۵دلار و ۲۹سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۶۴سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به سوم ژوئن با ۳۷سنت افزایش، ۴۹دلار و پنج سنت معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ۲۴سنت کاهش به ۴۸دلار و ۵۳سنت برای هر بشکه رسید؛ که تنها نفت خام شاخصی بود که در هفته مورد بررسی با کاهش همراه شد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ۵۰و ۵۰سنت افزایش به ترتیب به ۴۶دلار و ۲سنت و ۴۶دلار و ۱۴سنت رسید.

حداقل قیمت سبد نفتی اوپک در سال گذشته، ۳۰دلار و ۷۴سنت بود و این در حالی است که این قیمت برای پنج ماه نخست امسال، ۲۲دلار و ۴۸سنت بوده است.

ذخیره سازی نفت خام و بنزین در آمریکا در هفته مورد بررسی به ترتیب یک میلیون و ۳۷۰هزار بشکه و یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه کاهش یافت، ضمن این که، عرضه نفت خام آمریکا برای دوازدهمین هفته متوالی کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران