مانور یکروزه نشت گازهای سمی در منطقه عملیاتی سرکان
مانور یکروزه نشت گازهای سمی در منطقه عملیاتی سرکان

مانور نشت گاز از تاسیسات سرچاهی، با تاکید بر مقابله با آتش سوزی و مهار آن و همچنین نجات افراد حادثه دیده در آتش، در محوطه چاه شماره ٢ مالکوه در منطقه عملیاتی سرکان برگزار شد.

به گزارش یوپنا، در این مانور یکروزه واحد های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)، حراست، تعمیرات، خدمات و ترابری حضور داشتند و شرائط اضطراری آتش سوزی و فرونشاندن آن و همچنین نجات افراد حادثه دیده در آتش را به صورت عملی به اجرا گذاشتند.

کارکنان منطقه عملیاتی سرکان در این مانور انواع روشهای ارزیابی مصدوم، خفگی و احیای ریوی، ماساژ خارجی قلب و احیای قلبی، زخم و خونریزی، فوریتهای پزشکی(سکته، غشی، صرع، دیابت و …)، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، مسمومیت و راههای درمان، سوختگی و انواع سوختگی با مواد شیمیایی را که قبلا آموزش دیده بودند را اجرا کرده و به صورت عملی به نمایش گذاشتند و به صورت انفرادی و تیمی به انجام تمرینهای خاص با توجه به شرائط متفاوت کاری خود در مناطق عملیاتی پرداختند.

سعید ناصری پور، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با مطلوب ارزیابی کردن برگزاری چنین دوره هایی در مناطق عملیاتی، خواستار تداوم و استمرار آن توسط واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت و مسئولان برنامه ریزی نیروی انسانی شد.

وی هدف از برگزاری چنین دوره هایی را آشنایی کارکنان با مباحث کمکهای اولیه و نحوه مقابله و واکنش سریع و اصولی با شرائط بحرانی دانست و گفت: با توجه به حساسیت مناطق عملیاتی و بالا بودن درصد ریسک این مناطق و خطر پذیری آن، برگزاری کلاسهای آموزشی و مانورهای متعدد در طول سال در مناطق مختلف عملیاتی این شرکت می تواند آثار مثبت قابل توجهی در حفاظت از کارکنان شاغل در این مناطق و تاسیسات آن داشته باشد.

منبع: شانا