ایتالیا ۱-۰ سوئد؛ پیروزی خواب آور آتزوری
ایتالیا ۱-۰ سوئد؛ پیروزی خواب آور آتزوری

تلاش زلاتان و یارانش در دقایق اندک باقی مانده برای جبران گل خورده نتیجه ای نداشت تا ایتالیا با کسب این پیروزی صعودش به یک هشتم نهایی را حتمی کند.

به گزارش "یوپنا"، ایتالیا که بازی اول خود در تورنمنت را از بلژیک برده بود، می دانست که با کسب یک پیروزی دیگر، صعودش به یک هشتم نهایی یورو حتمی می شد و با انگیزه کسب سه امتیاز برابر سوئدی قرار گرفت که در بازی اول خود برابر ایرلند به تساوی رضایت داده بود. تعریف و تمجید ها از ایتالیا پس از کسب پیروزی در بازی اول چنان زیاد بود که انتظارات را از این تیم در بازی دوم بالاتر برده بود اما دو تیم در نیمه اول، نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشتند.

سوئد بازی را بهتر آغاز کرد و دقیقه ۲ روی حرکت زلاتان موقعیتی تقریبا جدی خلق کرد اما کیه لینی با پوشش خوب خود مانع از به گل رسیدن سوئد شد. ایتالیا چند بار روی سانترهای کاندروا و فلورنزی از راست و چپ خطرساز شد اما این موقعیت ها آنقدر جدی نبودند که باعث به گل رسیدن ایتالیا شوند. سوئد هم در دقایق پایانی می توانست روی شوت گوئیدتی به گل برسد اما ضربه او به قدری بد بود که با فاصله زیاد به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.

روند بازی در نیمه دوم نیز تغییر زیادی نکرد و بازی بیشتر در میانه های زمین در جریان بود. هر دو تیم سعی داشتند با نفوذ از کناره ها و سانتر از جناحین به گل برسند. سوئدی ها دقیقه ۷۵ یک بار تا آستانه گلزنی هم پیش رفتند اما زلاتان سانتر تند و تیز از جناح چپ را به آسمان کوبید هرچند که آفساید او نیز اعلام شد.

بهترین بخت ایتالیا هم دقیقه ۸۲ از دست رفت. جاکرینی با دیدی عالی، سانتر دقیقی برای پارولو ارسال کرد اما ضربه سر این بازیکن پس از برخورد به تیر افقی دروازه راهی اوت شد تا آه از نهاد هواداران ایتالیا بلند شود.

بازی در حال اتمام بود که ایتالیا به گل دست یافت. دقیقه ۸۸، کیه لینی با پرتاب بلند اوت، توپ را به زازا رساند و او هم ادر را راهی دروازه کرد. پیشروی خوب ادر و فریب مدافعان سوئد، با ضربه ای کات دار و دقیق از سوی وی همراه شد تا سرانجام آتزوری به گل برسد.

 ایتالیا: بوفون – کیه لینی – کاندروا – فلورنزی- پله (سیمونه زازا، ۶۰) – بارتزالی- ده روسی (دقیقه ۷۴، دیگو موتا) – ادر – پارولو – بونوچی – جیاکرینی
سرمربی: کونته

سوئد: ایساکسون – یانسون – گرانکوئیست- اولسون – فورسبرگ ( ۷۸، جیمی دورماز)-لارسون – آلبین اکدال (۷۸؛ اسکار لویکی)- ایبراهیموویچ- کالستروم- لیندروت – جان گویدتی ( ۸۵، مارکوس برگ)
سرمربی: هرمان

کارت زرد:  دانیله دروسی (دقیقه ۶۹)

شرح گل:

ایتالیا یک سوئد ۰: (دقیقه ۸۷): در حالی که همه چیز برای تساوی بدون گل پیش می رفت ادر معادلات را به هم زد. پرتاب اوت توسط کیه لینی با ضربه سر زازا همراه شد و به ادر رسید و او با پیش روی از گوشه محوطه جریمه و دریبل دو بازیکن سوئدی با ضربه ای فنی توپ را دور از دستان ایساکسون به تور چسباند.
موقعیت های دیدار
دقیقه ۸: ارسال بلند از ایساکسون در حالی به زلاتان رسید که این مهاجم در منطقه آفساید بود و متوقف شد.

دقیقه ۱۰: ضربه آرام جووینکو به راحتی در اختیار دروازه بان سوئد قرار گرفت و این فرصت برای آبی‌پوشان از دست رفت.

دقیقه ۱۴: پرتاب اولسن و دخالت زلاتان با مدافع ایتالیا در حالی که فرصت خطرناکی را در اختیار این تیم قرار داده با اعلام خطای داور همراه شد.

دقیقه ۱۸: ضربه از پشت محوطه جریمه توسط کالستروم به سادگی در اختیار بوفون قرار گرفت.

دقیقه ۱۹: ارسال خطرناک از جناح راست ایتالیا با اختلاف کمی از بالای تیرک دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: ارسال کاندروا با مشت ایساکسون همراه شد و فلورنزی نیز در حالی که قصد دریبل به سمت محوطه شش قدم را داشت برابر مدافعان سوئدی ناکام ماند تا بهترین فرصت ایتالیا از دست برود.

دقیقه ۲۷: ارسال ضربه ایستگاهی با دخالت ناقص زلاتان همراه بود و توپ او به بیرون رفت اما در ادامه داور آفساید این بازیکن را اعلام کرد.

دقیقه ۴۲: در حالی که دو تیم تاکنون فرصت خوبی برای رسیدن به دروازه یکدیگر به دست نیاورده اند هواداران دو تیم با اشتیاق فراوان انتظار یک برد بزرگ را انتظار می کشند.

دقیقه ۴۳: ارسال کرنر توسط کالستروم بدون اینکه زلاتان ضربه کاملی به توپ بزند توسط این تیم هدر رفت.

دقیقه ۴۶: ایتالیا نیمه دوم را در حالی آغاز کرده که ۷ گل از ۹ گل اخیر خود در نیمه اول به ثمر رسانده بود.

دقیقه ۴۹: سه کرنر پیاپی برای ایتالی که ایساکسون با خروج خود مانع از زدن ضربه نهایی برای یاران ایتالیایی می شود و ماجرا را ختم می کند.

دقیقه ۵۰: بخش اعظمی از طرفداران سوئدی در پشت دروازه بوفون قرار دارند و به دنبال این هستند تا با تحت تاثیر قراردادن دروازه بان باتجربه ایتالیا سوئد را برای رسیدن به گل کمک کنند.

دقیقه ۶۳: ارسال فلورنزی در سمت مقابل به کاندروا رسید که ارسال زمینی این بازیکن هم در اختیار ایساکسون قرار گرفت.

دقیقه ۶۶: ارسال کرنر توسط کارلستروم توسط بوفون از محوطه جریمه دور شد.

دقیقه ۷۲: بزرگترین فرصت برای زلاتان ابراهیمویچ تا دروازه بوفون را از یک قدمی باز کند اما ضربه او به شکلی عجیب به بیرون رفت و جالب اینکه کمک داور در ادامه آفساید این بازیکن را اعلام کرد.

دقیقه ۷۴: ارسال کرنر از سمت راست در یک رفت و برگشت می توانست با ضربه کیه لینی وارد دورازه شود که داور در ادامه خطای مهاجمان ایتالیا را اعلام کرد.

دقیقه ۷۶: خطای لارسن روی کیه لینی باعث مصدومیت این بازی و قطع بازی توسط داور شد.

دقیقه ۸۲: سانتر جیاجرینی در موقعیتی خوب نصیب پارولو شد اما ضربه سر این بازیکن با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت تا ایتالیا از رسیدن به گل ناکام بماند.

دقیقه ۹۰: یک آوانتاژ به موقع فرصت خوبی را در اختیار کاندروا قرار داد و او تصمیم به شوتزنی از زاویه بسته گرفت که دروازه بان سوئد توپ را به کرنر فرستاد.

حاشیه:

*به نظر می رسد این بازی هم همانند دیدارهای دیگر این تورنمنت در ۳۰ دقیقه اول گلی در بر نداشته باشد و جریان بازی به سمتی است که انتظار می رود کار دو تیم برای رسیدن به گل سخت باشد.

* در حالی که عدد ۱۳ برای خیلی از مردم عدد نحس محسوب می شود اما در کشور ایتالیا ۱۷ عدد نحس و ترس آنها محسوب می شود. امروز هفدهم است و باید دید در بین بازیکنان ایتالیا چه تعداد خرافاتی وجود دارد!