ایران تمام بدهی های خود را به هرمس پرداخت کرد
ایران تمام بدهی های خود را به هرمس پرداخت کرد

سفیر ایران در برلین از پرداخت همه بدهیهای ایران به بیمه آلمانی هرمس و احیای این بیمه صادراتی در پروژه های ایرانی خبر داد.

به گزارش یوپنا، علی ماجدی با بیان این که قرار است که روز سه شنبه (یکم تیرماه) این بیمه احیا و راه برای بانکها و شرکتهای آلمانی برای همکاری با ایران هموار می شود، گفت: ایران همه بدهیهای خود را به بیمه صادراتی هرمس پرداخت کرد.

رسانه های آلمانی پیش تر رقم بدهیهای ایران به بیمه هرمس را حدود ٥٠٠ میلیون یورو اعلام کرده بودند.

سفیر ایران در برلین گفت : مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و دیگر دستگاهها تقریبا از ٩ ماه پیش آغاز شد. با مذاکراتی که روز جمعه (٢٨ خردادماه) به همراه نماینده بانک مرکزی که در برلین انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از روز یکم تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا تحت پروژه های ایران پوشش بیمه ای صادر کند.

وی تاکید کرد: با ورود بیمه هرمس که پروژه ها و کالا های صادراتی به ایران پوشش می دهد، بانکهای بزرگ تشویق می شوند که فعالیتها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران را به حالت عادی برگردانند، همچنین انتظار می رود که تا آخر هفته بتوانیم درجه ریسک درباره سرمایه گذری است را برای ایران از درجه ٧ به درجه ٥ کاهش دهیم.

سفیر ایران در برلین ادامه داد: با همکاری وزارتخانه های ذیربط در ایران، انتظار داریم تا پایان سال میلادی بتوان از این پوشش بیمه هرمس استفاده کرد و حدقل ٢ یا سه پروژه را تحت این پوشش قرار داد.

ماجدی درباره دعوت رسمی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به برلین نیز گفت : در جریان برنامه های طرفین هستیم تا این دیدار صورت بگیرد، هر دو طرف تمایل دارند که این سفر انجام شود بنابراین در حال گفتگو درباره جزئیات این برنامه هستیم. 

وی گفت: به محض پایان این مرحله، شاهد این سفر خواهیم بود تا روابط ٢ کشور وارد مرحله تازه ای شود. 

منبع: شانا