به دنبال کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاهها هستیم
به دنبال کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاهها هستیم

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برنامه و اولویت کاهش زمان تعمیرات و افزایش دوره های اورهال‌ (overhaul) این شرکت در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی خبرداد.

  • سعید محجوبی از اولویتهای امسال این شرکت با توجه به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" می‌گوید: با اجرای کامل طرح احیای خارج از راکتور کاتالیستها ، بررسی وضع هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ، استفاده از نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات IPCMMS  و مدیریت دارایی امسال به هدف کاهش زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاهها تا حدود زیادی دست پیدا خواهیم کرد.

    وی افزود: با اجرای این طرحها تعمیرات اساسی پالایشگاهها کاهش یافته و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در انرژی برق و سوخت حاصل می‌شود.

    مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص مزایای این طرحها گفت: در صورت اجرای طرحهای پیش‌بینی شده برای کاهش زمان تعمیرات اساسی شاهد کاهش زمان ٥ تا ١٠ روزه و صرفه‌جویی انرژی پالایشگاه در زمان  (overhaul)خواهیم بود.

    وی همچنین مدیریت دارایی را راهبرد دیگر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام و اظهارکرد: در این خصوص نیز از سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات بهره گرفته شده است.

    مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران،کاهش زمان تعمیرات اساسی و افزایش فاصله میان دو دوره تعمیرات اساسی را در مجموعه پالایشگاهی، هدف تعریف شده برای استفاده از سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات عنوان کرد.

    وی اعلام کرد: در این راستا براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده بررسی وضع هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را آغاز کردیم که پالایشگاهها با ارائه گزارشهای به دست آمده تصویر شفافی از هزینه‌ها برای تصمیم‌گیری خواهند داشت.

    محجوبی افزود: در این راستا نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات IPCMMS  از سال گذشته تکمیل و در اختیار برخی پالایشگاهها گذاشته شد که با استفاده از گزارشهای  روزآمد و دسته‌بندی شده این نرم‌افزار می‌تواند اقدام به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند.

    وی ادامه داد: اطلاعات دسته‌بندی شده و آماده از طریق سیستم نرم‌افزاری امکان نظارت و بهبود شرائط را برای مدیران آسانتر خواهد کرد.

  • منبع: شانا