۳ مدال طلا و یک برنز حاصل کار فرنگی کاران ایران در تورنمنت لهستان
۳ مدال طلا و یک برنز حاصل کار فرنگی کاران ایران در تورنمنت لهستان

تيم ايران با كسب ۳ مدال طلا و يك برنز به كار خود در تورنمنت بين المللي پيت لاسينسكي لهستان پايان داد.

به گزارش یوپنا ،رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان روزهای ۲۹ و ۳۰ خردادماه در شهر اسپالا برگزار شد و در پايان اين رقابت ها تيم ايران توسط مهدي زيدوند، رامين طاهري و مهدي علياري در اوزان ۶۶، ۸۰ و ۹۸ كيلوگرم صاحب مدال طلا و بشير باباجان زاده در وزن ۱۳۰ كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. 
 
نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این رقابت ها پس از برگزاری مسابقات مقدماتی، به شرح زیر است: 
 
در وزن ۶۶ كيلوگرم مهدي زيدوند پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل كي ووك چويي از كره جنوبي با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید وی در دور بعد مقابل ماتئوس برناتک از لهستان با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید. زیدوند در مرحله نیمه نهایی میگوئل مارتینز از کوبا را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل ریو هان از کره جنوبی با نتيجه ۴ بر ۳ به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد. 
 
در وزن ۷۵ كيلوگرم پيام بويري پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل اوكرام زيد از مراكش با نتیجه ۱۴ بر ۵ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل مارک مادسن دانمارکی در دور بعد، بویری از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد. 
 
در وزن ۸۵ كيلوگرم حسين نوري در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ بشير سيدازارا از الجزاير را شکست داد وی در دور دوم مقابل جاويد حمزاتوف از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نوری از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد. 
 
در وزن ۱۳۰ كيلوگرم امير قاسمي منجزي در دور اول مانتاس كنيستاوتاس از لتوني را ۶ بر یک شکست داد. در همين وزن بشير باباجان زاده در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر از سد با لوكاس باناك از لهستان گذشت. دو نماینده سنگین وزن کشورمان در دور دوم به مصاف یکدیگر رفتند که در یک کشتی بسیار نزدیک بشیر باباجان زاده با نتیجه ۴ بر ۳ از سد امیر قاسمی منجزی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، باباجان زاده در این مرحله مقابل آرمین موزائس ماجوروس از مجارستان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد وي در اين ديدار مقابل ماكسيم پاسكوف از بلاروس با نتيجه ۸ بر صفر پيروز شد و به مدال برنز رسيد . امیر قاسمی منجزی نیز با شکست باباجان زاده در مرحله نيمه نهايي از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.  
 
در روز نخست اين رقابت ها نيز مهرداد مرداني در وزن ۵۹ كيلوگرم هفتم شد و رامين طاهري و مهدي علياري در اوزان ۸۰ و ۹۸ كيلوگرم به مدال طلا رسيدند.