قیمت شیرخام افزایش یافت
قیمت شیرخام افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران از متوقف شدن روند کاهشی قیمت شیرخام پس ازاجرای طرح خرید توافقی این کالا خبر دادوگفت: در برخی نقاط قیمت این کالا افزایش یافته و از۱۱۵۰ به۱۲۳۰تومان رسیده است.

علیرضا عزیزالهی با بیان اینکه درحال حاضر به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ تن شیرخام از دامداران کشور به صورت توافقی خریداری می‌شود، اظهارداشت: مطالبات دامداران یا به صورت نقدی و یا در قالب نهاده پرداخت می‌شود اما هنوز پرداخت این مطالبات آغاز نشده است.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی به ثبات قیمت شیرخام در بازار کمک کرده و باعث شده روند کاهشی قیمت این کالا متوقف شود، گفت: اجرای این طرح حتی سبب شده است قیمت شیرخام در برخی نقاط افزایش پیدا کند.  

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با بیان اینکه تا پیش از اجرای طرح خرید توافقی قیمت شیرخام تا ۱۱۵۰ تومان نیز پایین آمده بود، افزود: این در حالی است که پس از اجرای طرح مذکور قیمت به حدود ۱۲۳۰ تومان رسیده است.

عزیزالهی، قیمت خرید شیرخام به شکل توافقی از دامداران را بین ۱۱۰۰ تا ۱۴۴۰ تومان عنوان و اضافه کرد: بسته به کیفیت شیرخام قیمت آن در محدوده عنوان شده، تعیین می‌شود.

وی درباره وضعیت بازار گوشت قرمز اظهارداشت: قیمت گوشت قرمز در بازار با نرخ دام زنده‌ای که از دامداران خریداری می‌شود، بسیار متفاوت است.

عزیزالهی با بیان اینکه دامداران  در این زمینه با ضرر و زیان مواجه هستند، گفت: قیمت خرید گوسفند و گوساله زنده به ترتیب کیلویی بین ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان نیست و سودی نصیب آنان نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور، شرایط بازار نهاده‌های دامی را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: خوشبختانه بازار نهاده‌ها شرایط مطلوبی دارد و مشکلی در این زمینه نیست. ‌

منبع: مهر