پرتغال ۱-۰ کرواسی؛ حذف شگفتی سازها
پرتغال ۱-۰ کرواسی؛ حذف شگفتی سازها

تیم ملی پرتغال در دیدار یک هشتم نهایی یورو ۲۰۱۶ موفق شد با نتیجه ۱-۰ کرواسی را شکست بدهد و راهی مرحله بعد شود.

به گزارش "یوپنا"، در این دیدار شاگردان فرناندو سانتوس نمایش حساب شده ای ارائه دادند و در نهایت توانستند با پیروزی مقابل یکی از بهترین تیم های رقابت ها، راهی مرحله بعد شوند.

 

بازیکنان کرواسی بازی را بهتر آغاز کردند اما دفاع منسجم پرتغالی ها مانع نزدیک شدن آنها به دروازه روی پاتریسیو می شد. به این ترتیب، دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد.


در دقیقه ۲۵ پرتغال صاحب یک ضربه آزاد شد و ارسال گریرو، با ضربه سر په په، اولین موقعیت جدی بازی را ایجاد کرد اما ضربه مدافع باتجربه پرتغال درون چهارچوب نبود.


چند دقیقه بعد نوبت کروات ها بود که اولین موقعیت خطرناک شان را روی دروازه پرتغال ایجاد کنند اما حرکت خوب پریشیچ، بی ثمر بود. دقایق پایانی نیمه اول هم با برتری کرواسی در مالکیت توپ همراه بود اما توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه بدون گل به پایان رسید.

 

 

نیمه دوم را هم کرواسی بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی، روی همکاری استرینیچ و مانژوکیچ، بروزوویچ می توانست دروازه پرتغال را باز کند اما ضربه سر او به بیرون رفت.


برتری کرواسی ادامه داشت و این تیم در دقیقه ۶۲ هم صاحب یک موقعیت شد اما باز هم نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. با نزدیک شدن به دقایق پایانی، دو تیم نمایش محتاطانه تری داشتند و در نهایت بازی در ۹۰ دقیقه بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند، به پایان رسید.

 

 


در نیمه اول وقت های اضافه روند بازی تغییر چندانی نکرد. توپ و میدان در اختیار بازیکنان کرواسی بود و پرتغالی ها برای زدن گل چشم به ضدحملات داشتند اما در این نیمه هم گلی به ثمر نرسید.


در نیمه دوم وقت های اضافی، بر شدت حملات کرواسی افزوده شد و این تیم چند بار تا استانه باز کردن دروازه پرتغال پیش رفت اما واکنش های خوب پاتریسیو، مانع رسیدن این تیم به گل شد.


در مقابل این پرتغال بود که در دقیقه ۱۱۷، روی یک ضدحمله به گل رسید. بعد از اینکه حمله بازیکنان کرواسی دفع شد، بازیکنان پرتغال یک حمله سریع را ترتیب دادند و پاس خوب نانی، در دهانه دروازه به رونالدو رسید. ضربه رونالدو را سوباشیچ دفع کرد اما ضربه برگشتی در مقابل دروازه در اختیار کوارشما قرار گرفت و او به راحتی کار را تمام کرد.

 


در دقایق باقی مانده شاگردان آنته چاچیچ تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی انجام دادند اما تلاش آنها بی ثمر بود و بازی با همان یک گل به سود پرتغال به پایان رسید.