باید از نقد سازنده استفاده کنیم/در مبارزه با مفسدان اقتصادی کارنامه روشنی داریم
باید از نقد سازنده استفاده کنیم/در مبارزه با مفسدان اقتصادی کارنامه روشنی داریم

رییس قوه قضاییه با بیان این که در دستگاه قضایی کاستی‌ها و تقصیرهایی وجود دارد، گفت: ما باید از نقد سازنده استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه و تسلیت شهادت امام علی(ع) با اشاره به حجم گسترده خدماتی که در قوه قضاییه انجام می شود، گفت: گاهی کثرت خدمات باعث می شود که ما این خدمات را نبینیم؛ در همین جا از قضات و کارکنان دستگاه قضایی تشکر می کنم.

وی افزود: قریب به ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود؛ در محاکم ۱۱ میلیون و  در شوراهای حل اختلاف حدود ۳/۵ رسیدگی می شود که در مجموع حدود ۱۵ میلیون می‌شود.

آملی‌لاریجانی بیان کرد: گاهی نسبت به زحمات دوستان بی توجهی می شود، ما باید این زحمات را قدر بدانیم. مجموعه خدمات در اعتماد مردم و امنیت کشور دخیل است. در بخش امنیت کشور قوه قضاییه نقش پررنگ و پرارزشی دارد. اگر نبود تلاش قضات ما در دادسراها و دادگاه‌ها، کجا چنینی امنیتی در کشور  بود. در مبارزه با سارقان و متجاوزین به نوامیس مردم و غیره قضات هستند که در میدان اند.

وی تاکید کرد: در مبارزه با مفسدان اقتصادی قوه قضاییه کارنامه روشنی داشته است.

رییس قوه قضاییه گفت: تاکید دارم که هم قوه قضاییه و قوای دیگر به مجموعه خدماتی که در قوه قضاییه صورت می گیرد توجه کنند و غفلت نکنیم تا کار عزیزان کم جلوه نباشد.

وی درباره ارزیابی کار قوه قضاییه گفت: در دستگاه قضایی کاستی‌ها و تقصیرهایی وجود دارد، ولی ما باید از نقد سازنده استفاده کنیم، نقادی به قوه قضاییه نه تنها اشکال ندارد بلکه راه سازندگی قوه قضاییه است.

آملی لاریجانی گفت: برخی آرای قضایی اشکالاتی دارد و عقل اقتضا می‌کند قوه قضاییه از نقدهای سازنده استقبال کند. ما از نقد سازنده استفاده می‌کنیم و کدورتی نداریم.

خبر به روزرسانی می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام