منطقه ٦ انتقال گاز به پایگاهی برای صادرات تبدیل می شود
منطقه ٦ انتقال گاز به پایگاهی برای صادرات تبدیل می شود

منطقه ٦ عملیات انتقال گاز در آینده نزدیک و با اجرای طرحهای توسعه ای تعریف شده در شرکت ملی گاز ایران به پایگاهی برای صادرات بدل می شود.

مدیر منطقه ٦ عملیات انتقال گازاظهار کرد: خط لوله هفتم سراسری در آینده نزدیک بعنوان خط لوله صادراتی شناخته می شود و این خط نقشی مهم، استراتژیک و همچنین تامین کننده گاز بخش صنایع و مصارف خانگی جنوب و جنوب شرق کشور را برعهده خواهد داشت.

کرم گودرزی در ادامه به فعالیتهای انجام شده بر روی خط لوله ٥٦ اینج هفتم سراسری به موازات دیگر خطوط لوله و تاسیسات منطقه پرداخت و افزود: برنامه تعمیرات و نگهداری و همچنین مقاوم سازی خط لوله هفتم سراسری بعنوان یک خط لوله صادراتی در دستور کار منطقه قرار دارد و قطعا برنامه های تعمیراتی و نگهداری خطوط لوله صادراتی به دلیل تعهدات بین المللی دارای اهمیتی خاص است.

وی یادآور شد: در ١٦ ماه گذشته از طریق این خط لوله افزون بر انتقال گاز به بخش خانگی، گازرسانی به صنایع مهمی همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، نیروگاه گنو، نیروگاه کهنوج، نیروگاه ایرانشهر و شهرک صنعتی بندرعباس نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ٦ عملیات انتقال گاز ادامه داد: استفاده روز افزون از انرژی پاک گاز نویدبخش آینده ای روشن، رو به پیشرفت و توسعه برای جنوب و جنوب شرق کشور است.

وی در ادامه با تشکر از تلاش و کوشش کارکنان این منطقه به اجرای بموقع برنامه ها و پروژه های پیش بینی شده اشاره کرد و افزود: پارسال حجم انتقال گاز حدود ٣٨ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش داشت.

گودرزی ادامه داد: انتظار می رود با افزایش ظرفیت و تکمیل پروژه های گازرسانی در محدوده تحت پوشش منطقه این مقدار امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

منبع: شانا