پیوند دانشگاه پیام نور با مجلس می تواند مبارک باشد/ انتصاب مهره هایی که سابقه کار در مجلس را دارند فرصت تلقی می شود
پیوند دانشگاه پیام نور با مجلس می تواند مبارک باشد/ انتصاب مهره هایی که سابقه کار در مجلس را دارند فرصت تلقی می شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به انتصاب محمد حسن دوگانی، نماینده سه دوره مجلس، به عنوان معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور، گفت: اگر شایسته سالاری یعنی تعهد و تخصص محور انتصاب های این چنینی باشد، برچیدن مهره هایی که سابقه کار در مجلس را دارند امتیاز و فرصت تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا، در واکنش به انتصاب محمد حسن دوگانی، نماینده سه دوره مجلس، به عنوان معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: وارد کردن چهره هایی که تجربه کار در مجلس شورای اسلامی را دارند در فضای علمی و دانشگاهی اگر با مدیریت درست باشد فرصتی برای پیشبرد برنامه های نظام و توسعه علمی و تولید علم در دانشگاه ها تلقی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نمایندگان مجلس به نوعی جزو نخبگان کشور هستند و ضمن دارا بودن جایگاه مردمی از توان علمی نیز برخوردارند. اگر رئوسای دانشگاه ها زمینه حضور نمایندگانی که سابقه دانشگاهی در سطح هیات علمی یا مدیریت دانشگاه، دارند را در دانشگاه ها فراهم کنند به طور قطع پیوند منطقی، معقول و عقلانی بین دانشگاه و مجلس شورای اسلامی که فضایی نظارتی است ایجاد می شود.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: این پیوند می تواند مبارک باشد و نتیجه خود را برای مردم نشان دهد از آن جهت که فردی که از مجلس می آید و در دانشگاه مسئولیت دارد، با سابقه ای که در مجلس داشته تنگناها، نیازمندی ها، توانمندی ها، نقاط ضعف و قوت فضای نظارت بر قوه مجریه را می داند و با در اختیار گرفتن فضای دانشگاهی می تواند بستر مناسبی برای برنامه های کشور ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: البته این مهم شرطی دارد و آن این است که این گونه انتصاب ها نباید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد. اگر شایسته سالاری یعنی تعهد و تخصص محور انتصاب های این چنینی باشد، برچیدن مهره هایی که سابقه کار در مجلس را دارند امتیاز و فرصت تلقی می شود.

محمدحسن دوگانی آغچغلو نماینده حوزه انتخابیه فسا در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی دکترای ریاضیات از دانشگاه لندن دارد و هفته گذشته طی حکمی از سوی علی اصغر رستمی ابوسعیدی؛ رییس دانشگاه پیام نور به عنوان معاون حقوقی، مجلس و امور استان های این دانشگاه منصوب شد.

انتهای پیام