رئیس جمهوری: زنجیره سرمایه، فناوری، تولید و بازار فروش باید تکمیل شود
رئیس جمهوری: زنجیره سرمایه، فناوری، تولید و بازار فروش باید تکمیل شود

دکتر حسن روحانی با اشاره به ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: زنجیره سرمایه، فناوری، تولید و بازار فروش باید تکمیل شود که در این جهت بودجه دولت محدود است، در نتیجه باید شرائط را برای جذب سرمایه داخلی و خارجی در راستای رونق دادن به اقتصاد و انجام طرحها و پروژه‌ ها فراهم و مهیا کنیم.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، دیشب (یکشنبه، ٢٧ تیرماه) در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت وحدت، همدلی و یکپارچگی در جهت توسعه کشور در راستای حفظ منافع و اهداف ملی، گفت: امروز باید با استفاده از منابع داخلی و بهره‌گیری از اتحاد و انسجام، امنیت، تفاهم میان قوای سه‌ گانه و هدایتهای رهبری معظم انقلاب، روند توسعه روزافزون کشور را به پیش ببریم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در کشور به واسطه کاهش میزان فروش و قیمت نفت، افزود: سال گذشته در شرائطی که برخی از کشورهای صادرکننده نفت، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و دچار تورم سه رقمی شدند، ما با وجود همه دشواریها موفق شدیم تورم را به سمت تک رقمی مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر این که امروز در کشور به جهاد در عرصه‌ های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ایجاد اشتغال نیاز داریم، تصریح کرد: اگر با اراده و ایستادگی در راه خدا، جهاد کنیم، خداوند ما را در راه رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

روحانی با اشاره به ضرورت رفع معضل اشتغال جوانان در کشور، عنوان کرد: حل مشکل اشتغال در کشور، به معنای استخدام جوانان و فربه کردن دولت نیست، بلکه باید با فراهم کردن شرائط برای مشارکت جوانان در صحنه‌ های مختلف و رونق اقتصادی این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: زنجیره سرمایه، تکنولوژی، تولید و بازار فروش باید تکمیل شود که در این جهت بودجه دولت محدود است، در نتیجه باید شرائط را برای جذب سرمایه داخلی و خارجی در راستای رونق دادن به اقتصاد و انجام طرحها و پروژه‌ ها فراهم و مهیا کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام بانکی و اقدامهایی که در دولت برای رسیدن به این هدف انجام شده است، افزود: ما باید شرائط مناسب را برای ارائه تسهیلات بانکی با نرخ پایین تدارک ببینیم و دولت منتظر سرمایه خارجی نخواهد ماند.

روحانی با بیان این که گفتمان و عمل همه قوا و نهادها باید رونق اقتصادی باشد، تصریح کرد: دولت طی ٣ سال گذشته با همه توان، علاوه بر تلاش برای حل و فصل مسئله هسته‌ای به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور بوده است و این تلاشها را با هدفگذاری دستیابی به رشد ٥ درصدی اقتصادی طی امسال ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری گفت: هرچه وحدت، همدلی و یکپارچگی افزایش یافته و به دنبال حاشیه‌ ها و مسائل و موضوعهای حزبی نباشیم و منافع، اهداف و امنیت ملی برایمان اصل باشد، موفقتر خواهیم بود.