تذکر جدی دادستان تهران به ناجا
تذکر جدی دادستان تهران به ناجا

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره برخی اقدام ها نظیر توقیف گذرنامه افراد و ورود به مسائل فرهنگی بدون هماهنگی با مقام قضایی، به نیروی انتظامی تذکر جدی داد.

به گزارش یوپنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست مشترک با جهانگیر رئیس سازمان زندان­‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران اظهار کرد: پلیس و دستگاه ‌هایی که در حوزه­‌های فرهنگی کار می­‌کنند، چنانچه بدون دستور مقام قضایی اقدامی مرتبط با جرایم انجام دهند، انتظار حمایت نداشته باشند. چنین اقدام هایی صرفاً هزینه‌هایی را برای نظام به بار می‌آورد.

وی با منع ضابطان از ورود به مسائل حوزه فرهنگ بدون هماهنگی با دادستان گفت: حمایت دادستان نسبت به نهادها و دستگاه‌هایی است که در چارچوب قانون عمل می­‌کنند. جعفری دولت‌آبادی از قضات و ضابطان خواست زمینه مظلوم‌نمایی را برای برخی افراد فراهم نکنند و در توضیح، به اقدام های برخی ضابطان که بدون اخذ مجوز از سوی مقام قضایی عمل می‌کنند، اظهارکرد: پلیس نباید ابتدا گذرنامه فردی را توقیف کند و سپس درصدد ممنوع الخروجی برآید. دادستان تهران در ادامه از صدور کیفرخواست در دو پرونده مهم خبر داد.
نخست، پرونده «ورمی کمپوست» بود که متضمن ۱۵۰ صفحه کیفرخواست با ۴۱۰۰ نفر شاکی و هشت متهم و مربوط به دادسرای جرایم رایانه‌ای است. پرونده در مورد ۸ هزار شاکی دیگر در حال رسیدگی است.
پرونده دیگری که با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده، موضوع برداشت از سپرده‌های برخی دستگاه‌ها از بانک­‌ها بود که سال گذشته زمینه برداشت ۸۶۰ میلیارد تومان از وجوه متعلق به سپرده‌گذاران در برخی بانک‌ها فراهم شده بود که با هشیاری وزارت اطلاعات این امر خنثی شد و متهمان دستگیر شدند و در اقدامی پیشگیرانه از انتقال وجوه به خارج از کشور جلوگیری شد.وی همچنین از بازداشت مجدد «رستمی صفا» بدهکار بانکی خبر داد که به لحاظ عدم تودیع وثیقه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بازداشت و به زندان معرفی شده است.