وزیر علوم : همه تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به گذشته افزایش یافته است
وزیر علوم : همه تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به گذشته افزایش یافته است

وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري در مراسم معرفي و تقدير از دانشجويان نمونه كشوري در محل نهاد رياست جمهوري گفت: در سال جاري وام تحصیلی برای همه مقاطع و وام وديعه مسكن متاهلين تا دو برابر افزايش يافته است، و علاوه بر افزايش وام ویژه دانشجويان دکتری تخصصي، براي اولين بار به دانشجويان كار آفرين تا ۱۰۰ميليون تومان وام داده مي شود.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دكترمحمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: با همه مشكلات و کاستی‌هایی که وجود داشته است  رشد علمی ایران در یک ماه اخیر در دنیا اول بوده است و اين افتخار درحالي كسب شده است كه خیلی از کشورها نه تنها رشد نداشته‌اند بلکه از رتبه قبلی خود نیز پایین‌تر آمده‌اند و این رشد  نشان از جهت‌گیری‌ها و کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی ما دارد.
وي افزود: میزان استناد و ارجاعات  به مقالات برتر دانشگاهيان ايراني نيز افزايش يافته است   البته مزاياي مقالات علمي ما، فقط چاپ و انتشار در نشريات معتبر بین‌الملل نيست  بلکه خیلی از آنها پایه تحقیقات و مطالعات علمی و فناوری و زمینه ادامه تحقیقات بعدی هستند.
وزیر علوم اظهار داشت: هم اكنون ما بیش از ۴میلیون و ۸۰۰هزار دانشجوي شاغل به تحصيل داریم که ۳۵۰هزار نفر از آنها  در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند كه اين تعداد، ظرفیت بسیار خوبی برای حل مشکلات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.
دكترفرهادی یادآوری کرد: در سال گذشته  تصويب شد كه امکانات بیشتری برای استعدادهای درخشان و دانشجویان نمونه در نظر گرفته شود و به همین دلیل امسال درصد بیشتری از دانشجویان استعداد تحصیلی می‌توانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.
وي افزود: در سال گذشته ۱۱۰۰ نفر از دانشجويان دكترا توانستند فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه خود را در مراكز دانشگاهي خارج از کشور بگذارنند و ۲۴۸ نفر هم در دانشگاه‌های داخل این فرصت را گذارندند. 
وي تاكيد كرد: ما امسال باید به زیرساخت‌های علمی و آزمایشگاهی و اعتبارات مالي مورد نيازاين بخش توجه بیشتری کنیم و امیدواریم که با تحقق اعطاي یک درصد از توليد ناخالص داخلي  به بخش  پژوهش بتوانیم امکانات علمی و آزمایشگاهی را بهتر فراهم کنیم. 
گفتني است مراسم تقدیرازدانشجویان نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور با حضورمهندس  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجمعي از رؤسای دانشگاه‌ها در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد