تغییر فرآیند واحد کلر آلکالی در پتروشیمی بندرامام تشریح شد
تغییر فرآیند واحد کلر آلکالی در پتروشیمی بندرامام تشریح شد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندرامام گفت: این مجتمع به منظور رعایت مسائل زیست محیطی با واحد کلرآلکالی خداحافظی کرد و این واحد از مدار تولید خارج شد.

رضا امیری با تشریح طرحهای اخیر مجتمع پتروشیمی بندرامام، دیروز (سه شنبه، پنجم مردادماه) در حاشیه مراسم خارج از مدار شدن واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام، با بیان این که  واحد کلر آلکالی پتروشیمی بندرامام که بر اساس  طراحی اولیه با فرآیند جیوه در حال کار بود، گفت: با خارج از مدار شدن این طرح، تغییر فرآیند این واحد در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، اجرای طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی و حذف جیوه به سه فاز تقسیم شده است: در فاز نخست، سیستم ابزار دقیق و کنترل واحد که نیوماتیک بود به آخرین فنآوری FCS-DCS مجهز شد و در ابتدای سال ٩٥ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندرامام  توضیح داد: فاز دوم این طرح، تامین لیسانس، تامین الکترولایزرهای سیستم ممبراین و تهیه اسناد مهندسی پایه است در این فاز با صاحب دانش واحد ( شرکت دنورا که در حال حاضر مالکیت آن به شرکت آلمانی تیسون گروپ واگذار شده است) برای انجام فعالیتهای یاد شده توافق حاصل شد.

امیری، فاز سوم طرح را شامل مهندسی تفصیلی و تامین دیگر اقلام مورد نیاز و ساختمان و نصب دانست و از انتخاب پیمانکار آن در سه تا ٦ ماه آینده خبر داد.

منبع: شانا