جوانان ایران قهرمان آسیا شدند
جوانان ایران قهرمان آسیا شدند

تیم جوانان ایران با غلبه بر تیم ژاپن به مقام قهرمانی بسکتبال آسیا رسید.

به گزارش “یوپنا”، این پیروزی در میانه تشویق یک پارچه هواداران و در شرایطی به دست آمد که قرمزپوشان ایران با تسلط بارها و بارها تماشاگران حاضر در سالن را به وجد آوردند.
پیروزی ایران با نتیجه ۷۱ ـ ۶۵ به دست آمد وگرچه در لحظات پایانی ژاپنی‌ها قصد داشتند با تایم‌اوت‌های مکرر ضربآهنگ  ایران را کاهش بدهند، اما جوانان ایران با موفقیت این دیدار را به سود خود تمام کردند. جوانان بسکتبال ایران که در بازی نیمه نهایی به جام‌جهانی صعود کرده بودند، با این پیروزی موفقیت خود را کامل کردند.

محمود گودرزی وزیر ورزش، شیخ سعود بن علی آل ثانی رئیس کنفدراسیون بسکتبال آسیا، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی نیز از میهمانان ویژه این مسابقه بودند.
نکته جالب حضور گرم هواداران ژاپنی در سالن  بسکتبال ورزشگاه آزادی بود که در کنار طرفداران ایرانی گرمای خاصی به ورزشگاه بخشیده بودند.

 

*کوارتر نخست این مسابقه ٢٣ بر ١٨ به سود ایران تمام شد و در کوارتر دوم نیز این شاگردان رضا نوری بودند که ١٢ بر ٨ پیروز شدند.با آغاز نیمه دوم جوانان ایران درخشیدند و در کوارتر سوم نیز ١٧ بر ١٤ برنده شدند.در کوارتر پایانی هم ایران بود که اجازه کار به حریفش نداد و در نهایت ۷۱ بر ۶۵ برنده و قهرمان شد. کوارتر چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران تمام شد.
*جالب اینکه جوانان ایران در دور مقدماتی به ژاپن باخته بودند اما  با گرفتن انتقام شکست دیدار در مرحله گروهی جشن قهرمانی برپا کردند.
*این سومین قهرمانی جوانان ایران در آسیا بود و پیش از این ایران در سال های ٢٠٠٤ و ٢٠٠٨ به این عنوان رسیده بود.
*ایران، ژاپن و کره جنوبی سال آینده در جام جهانی مصر به میدان خواهند رفت.