سند اعتدالی بودن وزارت علوم در دولت تدبیر و امید
سند اعتدالی بودن وزارت علوم در دولت تدبیر و امید

گروه دانشگاه – وزارت علوم در دولت تدبیر و امید به دلیل آنکه تلاش کرد تا از بی انضباطی در گذشته جلوگیری کند همواره مورد هجمه بوده است. به گزارش یوپنا، دولت تدبیر و امید از ابتدا تلاش نمود تا وزارت علوم را وارد موضوعات سیاسی نکند و به عنوان حیاط خلوتی برای جریانات سیاسی […]

گروه دانشگاه – وزارت علوم در دولت تدبیر و امید به دلیل آنکه تلاش کرد تا از بی انضباطی در گذشته جلوگیری کند همواره مورد هجمه بوده است.

به گزارش یوپنا، دولت تدبیر و امید از ابتدا تلاش نمود تا وزارت علوم را وارد موضوعات سیاسی نکند و به عنوان حیاط خلوتی برای جریانات سیاسی تبدیل نشود.

برخورد قاطع با موراد غیرقانونی در این وزارت خانه البته برای وزارت علوم بی هزینه نبوده است و تقریبا از هر دو جریان سیاسی کشور، به وزارت علوم فشار آورده اند و از طرق مختلف به آن هجمه وارد ساخته اند.

ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور و تدوین طرح آمایش علمی کشور از اقدامات مهم وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است که به طور حتم افزایش کیفیت موسسات دانشگاهی و علمی و انضباط در مجموعه آموزش عالی کشور را در پی خواهد داشت.

همان گونه که وزارت علوم قاطعانه با موضوع بورسیه های غیرقانونی برخورد کرد و البته به این دلیل موج تخریب از سوی کسانی که منافع غیرقانونی آنها تامین نشده به سمت این وزارت خانه سرازیر شد اما در سوی دیگر ماجرا به دلیل برخورد قاطع با رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد نیز مورد حمله قرار گرفت.

همان رسانه هایی که هر روز وزارت علوم را به مسائل سیاسی متهم می کردند خبر از شکایت هاشمی رفسنجانی از وزارت علوم به روحانی دادند و نامه هایی که همین رسانه ها منتشر کردند خود بهترین سند از پاک دستی مسئولان وزارت علوم و قاطعیت آنها در برخورد با موارد غیرقانونی در وزارت علوم است.

این موضوع به خوبی ثابت کرد که مجموعه وزارت علوم و معاونان و مدیران آن به چیزی جز رشد علمی و فرهنگی دانشگاههای کشور نمی اندیشند.

ماجرای نامه نگاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس جمهور و پاسخ دکتر فریدون مدیرکل وزارتی وزارت علوم سند محکمی از برخورد شجاعانه وزارت علوم با هر نوع بی قانونی است.

این نوع برخورد وزارت علوم با موضوعات نشان دهنده وجود مشی اعتدالی مدیران این مجموعه حساس است که حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی موضوعات علمی و دانشگاهی کشور را قربانی منافع جریانات سیاسی کنند هر چند که برای این امر تاکنون هزینه های زیادی را نیز پرداخت کرده اند.