فرصت دریافت مجوز برای خوابگاه داران فاقد مجوز تنها تا آغاز سال تحصیلی امکان پذیر است
فرصت دریافت مجوز برای خوابگاه داران فاقد مجوز تنها تا آغاز سال تحصیلی امکان پذیر است

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان  ضمن اعلام اسامی خوابگاه های دارای مجوز گفت: دانشجویانی که متقاضی خوابگاه‌های غیردولتی هستند می توانند با مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی www.swf.ir در بخش سامانه خوابگاه غیردولتی با شرایط و امکانات خوابگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز شده‌اند، آشنا شوند و در صورت تمایل اقدام […]

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان  ضمن اعلام اسامی خوابگاه های دارای مجوز گفت: دانشجویانی که متقاضی خوابگاه‌های غیردولتی هستند می توانند با مراجعه به سایت صندوق رفاه دانشجویان به نشانی www.swf.ir در بخش سامانه خوابگاه غیردولتی با شرایط و امکانات خوابگاه‌هایی که موفق به کسب مجوز شده‌اند، آشنا شوند و در صورت تمایل اقدام به رزرو و اجاره خوابگاه‌ها کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، سید فردین تقی زاده با اعلام این خبر اعلام کرد: با توجه به محدودیتی که در زمینه اعطای خوابگاه دولتی وجود دارد به منظور پاسخگویی به مازاد تقاضای خوابگاهی، لزوم تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت خوابگاه های غیردولتی اجتناب ناپذیراست.
تقی زاده درادامه با اشاره به روند صدور مجوز برای خوابگاه داران تصریح کرد: براساس دستورالعمل اجرایی تاسیس و اداره خوابگاه های غیردولتی که در تاریخ ۳۰ تیر ۹۴ به امضای وزیر علوم رسیده و به دانشگاه ها ابلاغ شده، شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی مسئولیت کنترل، نظارت و صدور مجوز خوابگاه های دانشجویی غیردولتی را برعهده دارند.
وی در خصوص ترکیب شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه های غیردولتی گفت: این شورا متشکل از معاونان دانشجویی  و مدیران حراست دانشگاه‌های دولتی، معاونان دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی و روسای موسسات غیرانتفاعی آن استان و یا شهرستان است.
معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان افزود: این شورا تاکنون در ۳۱ استان کشور تشکیل شده و اقدام به صدور مجوز برای خوابگاه های واجد شرایط کرده و درخواست های دیگر متقاضیان تاسیس خوابگاه نیز در دست بررسی است.
وی ادامه داد: سیاست صندوق رفاه دانشجویان دراین زمینه حمایت کامل از متقاضیانی است که شرایط لازم برای خوابگاه داری را دارا بوده و از مراجع مربوطه مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
تقی زاده تاکید کرد: تعدادی از خوابگاه‌های فاقد شرایط نیز براساس دستوالعمل و تفاهم نامه ای که با پلیس نظارت براماکن عمومی ناجا منعقد شده است تا زمانی که صلاحیت لازم را کسب کنند، پلمپ خواهند شد.
وی افزود: دیگر خوابگاه داران فاقد مجوز نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید فرصت دارند تا با مراجعه به شورای نظارت و ارزیابی جهت دریافت مجوز اقدام کنند و در غیر این صورت از فعالیت آنها در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ممانعت می شود .
معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان درادامه گفت: شورای نظارت و ارزیابی بایستی بعد از صدور مجوز برای خوابگاه های واجد شرایط اقدام به ثبت مشخصات آن خوابگاه در سامانه خوابگاه های غیردولتی کند و با این وضعیت امکان مراجعه دانشجویان به این سامانه و انتخاب خوابگاه مورد نظر وجود دارد.