«تک دوره ای» خواندن دولت روحانی خواب و خیالی بیش نیست/ مخالفان «برجام» انقلابی نما هستند/ پشت پرده این ها «نفوذ» است
«تک دوره ای» خواندن دولت روحانی خواب و خیالی بیش نیست/ مخالفان «برجام» انقلابی نما هستند/ پشت پرده این ها «نفوذ» است

«تک دوره ای» خواندن ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، موضوعی است که زمزمه های آن از ابتدای تشکیل دولت شنیده می شد. این در حالی است که رییس جمهوری پس از «برجام» توانسته است محبوبیتی باورنکردنی به دست آورد و طرح این موضوع به زعم تحلیل گران خواب و خیالی بیش نیست و شانتاژی تبلیغاتی محسوب می شود که ریشه اصلی آن هراس از کسب آرا بیشتر حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا؛ ژیلا آهنگرزاده: عبدالرضا هاشم زائی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، درباره اظهار نظر برخی افراد در مورد «تک دوره ای» خواندن ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، اظهار داشت: طرح این موضوع با محبوبیتی که رییس جمهور پس از «برجام» و سیاست خارجی به دست آورده است، خواب و خیالی بیش نیست. شما مطمین باشید ایشان با رای بیشتری نسبت به دوره قبل رییس جمهور می شود.
وی ادامه داد: دو عامل که در «اقتصاد مقاومتی» نیز مطرح است یکی «تورم» بوده که دولت توانسته است آن را کنترل کند و دیگری «رکود» که برای خروج از آن باید به ۸ هزار واحد تولیدی که یا خوابیده اند یا زیر ظرفیت کار می کنند نقدینگی داده شود و تا نقدینگی آن ها را تامین نکنبم نمی توانند به تولید برسند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گفت: نقدینگی بعد از «برجام» تامین می شود و گرنه ما که نفت خودمان را نیز نمی توانستیم بفروشیم و اگر می فروختیم نیز نمی توانستیم برگردانیم.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با انتقاد از مخالفان برجام، اظهار داشت: دوستانی که این خواب و خیال را می بینند حداقل روشن کنند که اگر برجام نمی بود و تحریم ها ادامه پیدا می کرد چه مزایایی داشتیم و چه استفاده هایی می بردیم. مقام معظم رهبری پیش از برجام فتوا دادند و استفاده از سلاح هسته ای را حرام اعلام کردند، پس ما دنبال سلاح هسته ای که نبودیم. از قبل هم نبودیم. بنابراین ما با قبول برجام و صلح هسته ای چه چیزی را از دست دادیم؟
وی یادآور شد: آقایان بیایند و بگویند اگر برجام نبود و تحریم ها ادامه پیدا می کرد، جز ظهور بابک زنجانی ها چه مزایایی برای این کشور داشت؟ اصلا بگویند از امروز برجام نه، نتیجه آن جز تحریم چه می شود.
هاشم زائی اظهار داشت: برجام نه، یعنی دعوا با دنیا. این مدت ۱۵ سال که دعوا کردیم و قطع نامه های سازمان ملل را در تلویزیون به کاغذ پاره تشبیه کردیم، جز تحریم های ظالمانه بیشتر چه چیزی در پی داشت؟
وی تاکید کرد: اگر پشت پرده نبود برجام و تحریم ها مزایای دیگری داشته است بیایند و برای مردم روشن کنند تا ما نیز به عنوان نماینده مردم بدانیم که اگر برجام نمی بود تحریم ها چه مزایایی داشت.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، تصریح کرد: اگر این دولت به کمک تیم آن به ویژه آقای ظریف که بنده ایشان را به عنوان یک قهرمان ملی می دانم که در سطح آقای مصدق که نفت را ملی کرد، به این ملت خدمت کرد، چه اتفاقی برای این کشور می افتاد. اگر برجام نمی بود صادرات نفت ما به صفر می رسید و توان صادرات و واردات را از دست می دادیم. من نمی دانم این آقایان چه می گویند حداقل من نمی فهمم. شما به عنوان رسانه از قول ما به عنوان نماینده مردم با بیش از یک میلیون رای، از آن ها بپرسید که اگر برجام تعطیل شود چه مزایایی تحریم برای این ملت به بار می آورد.
وی با بیان این که مخالفان برجام با ویژگی هایی که فردی انقلابی باید داشته باشد، جور در نمی آیند، گفت: مخالفان برجام انقلابی نما هستند. پشت پرده این ها نفوذ است. این که یک شبه می ریزند در سفارت عربستان و آن را آتش می زنند یعنی نفوذ. این کار در شرایطی رخ داد که تمام دنیا علیه آل سعود بود، اما رفتار اشتباه آن ها نگاه ها را به سمت ایران برگرداند.
هاشم زائی افزود: حتی اگر کسانی که با شعار «الله اکبر» به سفارت عربستان حمله کردند گول خورده باشند، اما مطمین باشید که پشت پرده این اقدام نفوذی ها هستند.

انتهای پیام