اقتصاد مقاومتی؛ راه حل ثبات و پیشرفت کشور
اقتصاد مقاومتی؛ راه حل ثبات و پیشرفت کشور

عضو کمیسیون مجلس با اشاره به اقدام رئیس جمهور در تعلیق آزمون استخدامی پیش رو در جهت اصلاح سهمیه های جنسیتی و احقاق حقوق زنان، آن را گامی مؤثر در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدام رئیس جمهور در تعلیق آزمون استخدامی پیش رو در جهت اصلاح سهمیه های جنسیتی و احقاق حقوق زنان، آن را گامی مؤثر در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

معصومه آقا پور علیشاهی نماینده مردم آذربایجان شرقی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی یوپنا گفت: ما در بحث مشارکت اجتماعی زنان از کشورهای منطقه هم در رتبه پایین تری قرار داریم. متأسفانه در آماری که در خصوص میزان مشارکت زنان در مجالس کشورها منتشر شده هم شرایط بر همین منوال است به طوری که از بین ۱۷۷ کشور، ایران جایگاه ۱۶۲ را دارد، که این رتبه حتی از کشور افغانستان هم پائین تر است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه ویژه به اصل شایسته سالاری گفت: با وجودی که در مجلس دهم زنان حدود ۶ درصد اعضاء را تشکیل می دهند ولی همین میزان توانسته ۳۵ درصد از سمتهای کمیسیونهای مجلس را به خود اختصاص دهد و این موضوع بسیار امیدوار کننده است و امیدواریم که این روند در آینده نیز در همین سمت و سو حرکت کند.

این در حالیست که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود مکرر بر بحث اقتصاد مقاومتی به این معنی که ملت ایران قادر است خود را اداره کند و رشد و تعالی بدهد تأکید کرده اند و اذعان داشته اند چنانچه ما به توان داخلی و درونی خودمان تکیه نکنیم و این گنجینه ها را استخراج نکنیم یا آنچه را که استخراج شده را بگذاریم خراب شود و فرو بریزد آنوقت محتاج بیرون خواهیم بود و احتیاج به بیرون هم چیز خطرناکی است و به مجردی که (دشمنان) احساس کردند شما محتاج هستید فشار می آورند و فشار را زیاد می کنند، لگد می زنند و تحقیر می کنند.

بهره مندی از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی در جهت رشد اقتصادی و کاهش آسیب پذیری اقتصاد همان رکن از اقتصاد مقاومتی است که رهبر عظیم الشأن بارها آن را  گوشزد کرده و رسیدن به سرمایه گذاری مردمی و کار مردمی را بدون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصوری خام قلمداد کردند.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان اذعان داشت درصورتی که پتانسیل و توان بانوان در جامعه فعال شده و تمامی ارکان اقتصاد مقاومتی به درستی به کار گرفته شود خواهیم توانست طی ۲ سال آینده تولید ناخالص ملی (واقعی که ناشی از تولید ارزش افزوده است و نه فروش منابع) کشور را به ۲ برابر میزان فعلی افزایش دهیم.

 

گفت و گو: میثم خاکپور