وداع تلخ نابغه از المپیک/سوریان ضربه فنی شد
وداع تلخ نابغه از المپیک/سوریان ضربه فنی شد

درست در شرایطی که دوست داران کشتی منتظر برد قاطعانه سوریان در اولین دیدار شانس مجدد بودند بدلکاری کشتی گیر قزاق ، حمید را به پل برد و شانه های او را با تشک آشنا کرد.

به گزارش “یوپنا”، این شکست ناباورانه در حالی اتفاق افتاد که حمید سوریان در نمایشی قدرتمندانه ۷ بر صفر پیش افتاده بود و به نظر می رسید می تواند با برنز المپیک ذره ای از غم شکست مقابل حریف ژاپنی را کم کند. اما ریو برای سوریان شهر آرزوها نبود. ستاره کشتی ایران در شرایطی که کمی قبل تر روی یک فن پرتابی به نظر شانه های حریف را به تشک چسبانده بود کمی با شروع مجدد به حریف قزاقی یورش برد و در حالیکه قصد داشت او را سالتو کند اسیر بدلکاری او شد و ناگهان به پل رفت و با پل شکن ناگهانی حریف ضربه فنی شد تا نتیجه را واگذار کند.

این تلخ ترین پایان برای ستاره کشتی ایران و اسطوره دهه اخیر کشتی فرنگی جهان بود. سوریان محبوب که در پایان کشتی از فرط ناباوری روی زمین نشسته بود و دنیا دور سرش می چرخید، با این شکست مردم ایران و طرفداران پرشمارش را با یک شگفت زدگی و غم بزرگ رو به رو کرد نه به خاطر آنکه سوریان نتوانسته طلای هشتم را به ارمغان بیاورد بلکه به خاطر اینکه مرد بزرگی مثل او نباید این چنین در المپیک شکست می خورد.

او حالا در یکی از تلخ ترین شب های دوران قهرمانی باید تا صبح رقابت را به یاد بیاورد که آن طور که می خواست براش پیش نرفت. شاید مثل بسیاری از ستاره های بزرگ مثل عبدالله موحد، علیرضا دبیرو بسیاری دیگر.
آنهایی که تکرار طلای المپیک برای شان مقدور نشد و آنهایی که شکست را چنین با عمق وجود تحمل کردند. در این غروب دردناک کنار سوریان خواهیم ماند که او همیشه قهرمان ما خواهد ماند. قهرمانی که نمی توانیم دوستش نداشته باشیم نشانه اش تلاشی که همه انجام دادیم تا حریف قزاق شانه های او را به تشک نچسباند، افسوس.