بنزین سفرهای تابستانی شهریور ماه تامین شد
بنزین سفرهای تابستانی شهریور ماه تامین شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش حجم ذخایر استراتژیک بنزین ایران، اعلام کرد: هیچ‌گونه کمبودی برای تامین سوخت سفرهای تابستانی در شهریورماه وجود ندارد.

سید ناصر سجادی در تشریح آخرین وضعیت تامین و توزیع بنزین همزمان با آغاز شهریور ماه و دور جدید سفرهای تابستانی مردم، گفت: در شرایط فعلی حجم ذخایر استراتژیک سوخت مایع کشور به ویژه بنزین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی هیچ گونه کمبودی برای تامین سوخت سفرهای تابستانی در شهریور ماه سال جاری وجود ندارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی افزایش مصرف بنزین کشور در طول دو ماهه نخست تابستان طبیعی است.

وی با یادآوری اینکه یکی از مهمترین دلایل افزایش واردات بنزین در سال‌جاری افزایش موجودی ذخایر استراتژیک این فرآورده نفتی بوده است، تاکید کرد: از این رو با توجه به افزایش حجم و موجودی ذخایر، نگرانی برای تامین بنزین کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور طبیعی در نیمه نخست هر سال رشد مصرف بنزین کشور به ۳.۵ تا ۴ درصد می‌رسد اما در نیمه دوم سال با کاهش شدید مصرف بنزین روبه رو خواهیم شد، بیان کرد: پیش بینی می‌شود از ۱۵ مهرماه و با به پایان رسیدن رفت و آمدهای پیش از آغاز فصل بازگشایی مدارس، رشد مصرف بنزین ادامه یابد، اما با ورود به پاییز و زمستان رشد مصرف بنزین منفی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین در خصوص احتمال عرضه تک نرخی بنزین هم توضیح داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای عرضه تک نرخی و یا دو نرخی بنزین مشکلی ندارد و هر تصمیمی که در مجلس شورای اسلامی و دولت اتخاذ شود، قابلیت اجرا را دارد.

سجادی با یادآوری اینکه هم اکنون اکثریت مردم از کارت جایگاه‌دار به جای کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: قطعا عرضه تک نرخی و حذف کارت، مدت زمان سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت کشور را کاهش خواهد داد.

از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران به حدود ۷۳.۹ میلیون لیتر در روز افزایش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (با مصرف روزانه ۷۱.۶ میلیون لیتر)، مصرف این فرآورده نفتی رشدی حدود ۳.۲ درصدی داشته است.

منبع: خبر آنلاین