تصویب ۹۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
تصویب ۹۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، از تصویب ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی این استان در سفر هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، حسن نوروزی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که ۹۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی استان در سفر هیات دولت تصویب شده است، اظهار داشت: این اعتبارات برای تکمیل ۴۶ طرح حوزه های راه سازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری در سال های ۹۵ و ۹۶ مصوب شده است.
وی گفت: ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راه سازی، ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آب و فاضلاب، یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال عمران شهری، یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال کشاورزی،۹۷۰ میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و ۷۲۰ میلیارد ریال برای طرح های فرهنگی دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار با تصمیم هیات دولت برای یارانه تسهیلات بانکی سرمایه گذاری در طرح های اشتغال زایی تصویب شده است.
نوروزی ادامه داد: این اعتبار برای کاهش ۵۰ درصدی کارمزد بانکی ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.
وی انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد کشور با هدف ساخت یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان، تعهد شرکت گاز برای گازرسانی به ۲۳۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد و تصویب ۸۵۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت های اینترنت را از دیگر دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
کاروان تدبیر و امید از ۲۴ دی سال ۹۲ تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی و کرمانشاه سفر کرد.
رییس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد مهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند.
استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام