یکی از مشکلات درمان، کنترل «درد» است/ لزوم تفکیک و دفع زباله های دارویی
یکی از مشکلات درمان، کنترل «درد» است/ لزوم تفکیک و دفع زباله های دارویی

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به این که کنترل «درد» از جمله مشکلاتی است که در حوزه درمان وجود دارد، بر لزوم تفکیک و دفع زباله های دارویی از سایر زباله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری یوپنا، دکتر فرشاد هاشمیان، در نشست خبری پانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران، با ابراز رضایت مندی از وضعیت درمان و ارائه خدمات کنونی در کشور، گفت: با این که وضعیت درمان و ارائه خدمات در وضعیت مطلوبی به سر می برد اما، در فضاهای مجازی بیشتر نکات منفی انعکاس می‌یابد.

وی افزود: از لحاظ درمانی، ایران در منطقه و حتی در برخی موارد بین کشورهای جهان سرآمد است، هر چند هیچ کاری ذی‌نفع نیست و از جمله مشکلاتی که در کشور ما در حوزه درمان وجود دارد کنترل «درد» است.

دکتر هاشمیان تصریح کرد: گاهی بهترین جراحی‌ها در کشور انجام می‌گیرد ولی به دلیل عدم کنترل درد، افراد رضایت لازم را از جراحی نخواهند داشت.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، تصریح کرد: مشکل کنترل درد در سه حیطه بعد از جراحی، بیماران مبتلا به سرطان‌های بدخیم و دردهای حاد پیش‌بیمارستانی مثلاً در تصادفات است که تمامی این مشکلات در پانزدهمین همایش سالانه داروسازان مدنظر قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: انباشت دارو در خانه‌ها یکی از معضلاتی است که در کشور وجود دارد و افراد به دلیل این مسئله داروها را در کنار زباله‌های دیگر قرار داده و این مسئله عوارض زیست‌محیطی فراوانی همراه دارد، لذا ایجاد شرایط لازم برای پیشگیری از این مسئله ضروری است.

انتهای پیام