نرخ سود ۱۸ درصدی کارت های بانکی خرید کالا با نرخ تورم متناسب نیست
نرخ سود ۱۸ درصدی کارت های بانکی خرید کالا با نرخ تورم متناسب نیست

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،گفت: نرخ سود ۱۸ درصدی کارت های اعتباری بانکی برای خرید کالا و خدمات با نرخ تورم تناسبی ندارد.

به گزارش یوپنا به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری درباره کارت های خرید کالای ایرانی،گفت:صدور کارت های اعتباری برای خرید کالا اقدام مناسبی برای تقویت قدرت خرید مردم است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی،افزود:اینکه در فرآیند خریدکالا با استفاده از تسهیلات بانکی، موضوع نیاز به ارائه پیش فاکتور به بانک حذف شود،فرآیند خرید را تسهیل می کند.

نرخ سود بانکی کارت های اعتباری خرید کالا جای تامل دارد

حسن پور بیگلری افزود:براساس اخبار منتشر شده درخصوص کارت های خرید کالای ایرانی شنیده می شود؛اعتبار بانکی اختصاص یافته با نرخ سود بانکی ۱۸ درصد ارائه می شود که این موضوع جای تامل دارد.

وی ادامه داد:نرخ سود ۱۸ درصدی کارت های اعتباری بانکی برای خرید کالا و خدمات با نرخ تورم تناسبی ندارد.

حسن پور بیگلری،افزود:نرخ سود بالای کارت های اعتباری بانکی با هدف ارائه این کارت های اعتباری که افزایش قدرت خرید مردم و تسهیل در ارائه خدمات بانکی است،متناسب نیست و نباید سودی از مردم دریافت شود.

این نماینده عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بانک ها اصرار دارند در موضوع کارت های اعتباری بانکی سود دریافت کنند؛باید نرخ  سود کارت ها متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی رئیس جمهور باشد.

گفتنی است؛”فرشاد حیدری” معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرده که  کارت های اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای همه مردم صادر می شود و این کارت ها از اول مهر قابلیت صدور و اجرا خواهد داشت و مقرر شده بانک ها بعد از اعتبارسنجی مشتریان این کارت ها را در سه سطح برنزی ، نقره ای و طلایی صادر ارائه  کنند به نحوی که کارت های برنزی تا سقف ۱۰ ،کارت های نقره ای تا سقف ۳۰ و کارت های طلایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید هر نوع کالا و خدماتی در داخل کشور داشته باشند./