افزایش ۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی در سال جاری
افزایش ۴۴ درصدی اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی در سال جاری

وزیر اقتصاد طی سخنانی از افزایش ۴۴ درصدی تسهیلات اعطایی نظام بانکی کشور به منظور افزایش سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی بزرگ و متوسط کشور خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی طیب نیا که در جریان دیدار با حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری سخن می گفت، با اعلام این خبر و با اشاره به تآکید دولت بر توانمندسازی بنگاه های کوچک اظهار داشت: امسال قرار شده است تعداد ۷ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در شرف تعطیلی، با کمک نظام بانکی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر نهادها احیاء شوند که این کار با سرعت خوبی در حال انجام است.
طیب نیا افزود: البته واحدهای غیراقتصادی و هزینه زا مشمول این هدفگذاری نمی شوند و عمده تمرکز ما بر راه اندازی واحدهایی است که به خاطر شرایط ناشی از تحریم ها و عدم ثبات اقتصادی در بازارها قادر به تداوم فعالیت نبودند.
وی تصریح کرد: ما در تمامی برنامه ها و هدفگذاری های خود، تحقق منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و به طور مشخص، شخص آقای روحانی، همواره پیگیر منویات ایشان هستند و تاکید دارند همه وزراء باید در این راستا تلاش کنند و به طور ادواری میزان تحقق برنامه های مورد تاکید ایشان را از ما مطالبه می کنند.
طیب نیا با اشاره به وجود برخی مشکلات در ساختار و عملکرد نظام بانکی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به شخص بنده، دستور داده اند، هر چه سریعتر، اصلاحات  اساسی در نظام بانکی کشور انجام شود.
وی با اشاره به تحقق ۴٫۵ درصدی رشد اقتصادی در چند ماهه ابتدای سال جاری، از احتمال دستیابی به رشد بیش از ۵ درصدی پیش شده برای امسال خبر داد.
طیب نیا با بیان این مطلب با اشاره به شرایط دشوار ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، با تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منهای ۸٫ ۶ درصدی و تلاطم شدید در بازارهای مختلف، اظهار داشت: به همین سبب دولت هدف اصلی خود را بازگرداندن ثبات و آرامش اقتصادی به کشور قرار داد و خوشبختانه امروز شاهد حاکمیت آرامش و ثبات مورد نظر در عرصه اقتصاد داخلی، روابط بین قوا و نیز سیاست خارجی و نحوه تعامل با نهادهای بین المللی هستیم.
طیب نیا با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب، در طول سه سال گذشته شاهد کاهش با شیب ملایم و مستمر تورم هستیم، اعلام کرد: خوشبختانه شاخص نرخ تورم تولید کننده در حال حاضر به حدود ۵٫ ۳ درصد کاهش یافته و تورم نقطه به نقطه شاخص مزبور؛ از این رقم هم پایین تر رفته است که بسیار جای خوشحالی است.