دانشگاه پیام نور می تواند مهم ترین بازوی وزارت علوم باشد/ استفاده از ظرفیت «برجام» در حوزه آموزش عالی در بعد بین المللی
دانشگاه پیام نور می تواند مهم ترین بازوی وزارت علوم باشد/ استفاده از ظرفیت «برجام» در حوزه آموزش عالی در بعد بین المللی

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم با تاکید بر استفاده از ظرفیت «برجام» در حوزه آموزش عالی در بعد بین المللی، دانشگاه پیام نور را مهم ترین بازوی وزارت علوم در ارائه خدمات آموزش عالی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری یوپنا، عبدالحسین فریدون، امروز چهارشنبه، سوم شهریور سال جاری، همزمان با دومین روز هفته دولت با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، از طریق ویدئو کنفرانس، ۶۰ پروژه را در تهران و ۳۱ استان کشور افتتاح کرد.

مشاور و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، توسعه علمی و نیروی انسانی را مسئولیت خطیر دانشگاه های کشور در آموزش عالی عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه هایی که در دولت ارائه شده است ارتقاء کیفیت آموزش عالی است چرا که در این سال ها با وجود دانشگاه های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و غیره در بحث کمیت کار انجام شده است.

وی با اشاره به بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور بر لزوم ارتقاء کیفیت در دانشگاه های کشور تاکید کرد.

فریدون، ادامه داد: باید از کارهایی که تکراری است و سبب افت دستگاه ها می شود جلوگیری کنیم.

سهم ما در تولید علم مطلوب است

مشاور وزیر، وسعت و گستردگی دانشگاه پیام نور را در کشور، عاملی در ارائه خدمات آموزشی و کارآفرینی عنوان و تصریح کرد: بحث ساماندهی آموزش عالی جزو برنامه های وزیر بوده است. خوشبختانه بعد از انقلاب، دانشگاه ها با تلاش وافر توانستند برنامه های علمی را جلو ببرند و اکنون سهم ما در تولید علم مطلوب است.

استفاده از ظرفیت «برجام» در حوزه آموزش عالی در بعد بین المللی

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد تحول در دانشگاه ها نیاز به پاسخ گو بودن داریم. انتظار می رود در مسائل ملی و منطقه ای نقش اساسی ایفا کنیم و با توجه به ظرفیتی که «برجام» در کشورها با تغییر رویکردشان نسبت به ایران ایجاد کرده است، در بعد بین المللی نیز موفق عمل کرده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

دانشگاه پیام نور می تواند عدالت آموزشی را برآورده سازد

مشاور وزیر علوم، تصریح کرد: امروز باید در برنامه های خود تجدید نظر کنیم. پیام نور با توجه به پتانسیل هایی مانند روش ارزان و استفاده از تکنولوژی در آموزش، می تواند عدالت آموزشی را برآورده سازد.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور می تواند رسالت خود را افزایش دهد و همه مردم را در بر بگیرد. این دانشگاه با توجه به فراگیر بودن می تواند مهم ترین بازوی وزارت علوم باشد.

فریدون گفت: امروز بحث اقتصاد و فرهنگ دانش بنیان می تواند از طریق شعبه های دانشگاه پیام نور در شفاف سازی موثر باشد.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر تحولی عظیم در حوزه فناوری در این دانشگاه رخ داده است، تا ان شاء الله نقش اساسی را در توسعه علم و فرهنگ این کشور بر دارد.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در ساماندهی و هدایت دانشگاه پیام نور در مسیر اصلی به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام