در دوران دفاع مقدس به «ان تنصرالله ینصرکم» تکیه کرده بودیم/ دولت روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است
در دوران دفاع مقدس به «ان تنصرالله ینصرکم» تکیه کرده بودیم/ دولت روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که در دوران دفاع مقدس به «ان تنصرالله ینصرکم» تکیه کرده بودیم، تلاش و جرکت دولت یازدهم را زمینه ساز تحقق نصرت الهی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز شنبه، ۶ شهریور سال جاری در نشست دولتمردان دفع مقدس در سالن اجلاس سران، اظهار داشت: باید از دولت جناب روحانی تشکر کنیم که توجه کردند و برنامه ای را به عنوان بزرگداشت و تشکر از مجموعه نیروهای دولت که در جنگ کمک کردند و یا شهید شدند برپا کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: این جنگ چرا و چگونه شروع شد. پشت تجاوز به ایران چه بود و چه هدفی را دنبال می کرد. شاید در سخنرانی های گذشته من و دیگران گفته باشیم، اما در چنین اجلاسی خوب است یادآوری کنیم.
هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: ایران جزیره امنی برای متجاوزان معرفی شده بود و بنا بود که از آنجا فرماندهی منطقه را داشته باشند و بر همه چیز نظارت و کمک کنند با امکانات ایران دست شان به همه جا می رسید.
وی افزود: ما به اطلاعاتی دست یافتیم که قبل از پیروزی انقلاب برنامه ای تنظیم کردند که اگر این جریان پیروز شد بعد از آن چه کار بکنند. یعنی کاملا با آمادگی کار خود را شروع کردند.
هاشمی رقسنجانی، ادامه داد: وقتی که پیروزی شدیم فکر می کردند آن هایی که پیروز شدند آخوندهایی هستند که کار دولتی بلد نیستند و طولی نمی کشد که از اداره کشور عاجز شده و ما به زودی برمی گردیم و این مساله ای بود که در ذهن آن ها بود. چیزی انفاق افتاد که فکرش را هم نمی کردند. امام شخصیت نادری در تاریخ اسلام بودند و به شدت در برنامه ریزی نه در برنامه اجرایی که در طراحی راه بسیار هوشمند عمل کردند و نظارت ایشان بسیار دقیق بود و نکات مهم حرکت ها را ارزیابی می کردند.
وی افزود: وقتی قرار شد از مردم بپرسیم چه حکومت و نظامی می خواهید در شورای انقلاب اختلاف بود.

امام می گفتند باید از مردم بپرسید چه می خواهند

هاشمی رقسنجانی، افزود: امام می گفتند باید از مردم بپرسید چه می خواهند. اگر جمهوری اسلامی خواستند آن می شود.

جانشین فرمانده کل قوا در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: بنی صدر با رای بالایی از مردم رییس جمهور شد این جا دیگر نفس راحتی کشیدند. گروه های مسلح به خصوص منافقان هم که با بنی صدر اصلا سازشی نداشتند و با هم فاصله زیادی داشتند به هم پیوستند و مجموعه نیرومند درست کردند که بقیه جاها از جمله مجلس را بگیرند که شکست خورد.
وی تاکید کرد: چیزی که به نام حزب در تاریخ خودمان می بینیم پیروز شد و وضع کشور را اصلاح کرد جمهوری اسلامی بود که نگذاشت بنی صدر مجلس را بگیرد.
هاشمی، اظهار داشت: جنگی که شروع شده بود معمولی نبود و با تمام جنگ ها در تاریخ تفاوت دارد. همه قدرت های جهانی یک طرف و ما تنهای تنها یک طرف بودیم.
وی گفت: در شرایطی که ارتش ما روحیه نداشت، ارتباط ما با مبادی اصلی قطع شده بود، امکانات لجستیک نداشتیم و فرماندهان با امکانات در انبارها آشنایی نداشتند و سپاه هم برای جنگ آماده نشده بود، امام دستور دادند بسیج ۲۰ میلیونی تشکیل شود که کار بسیار مهمی بود. کشوری با این شرایط و دشمنانی با آن شرایط در مقابل هم قرار می گیرند و یک دفعه قسمت عمده پنج استان ما را گرفتند.

در دوران دفاع مقدس به «ان تنصرالله ینصرکم» تکیه کرده بودیم

وی ادامه داد: آن موقع به «ان تنصرالله ینصرکم» تکیه کرده بودیم و نیروهای انقلاب جز رضایت خداوند و حفظ ایران و رفاه ایران و آینده دین و دنیای مردم دنبال نمی کردند و مردم به همین دلیل همراه بودند و از ته دل و زبان ایران را دوست داشتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: ما اصلا آماده جنگ نبودیم و نمی خواستیم بجنگیم. دفاع کامل بود و هیچ حالت تهاجمی در روح ما هم بود، حقیقتا امام با این که در امور اجرایی فنی جنگ اصلا دخالت نمی کردند، اما تفسیرشان در حفظ روحیه ها و آوردن به صحنه مهم بود که فوق العاده هم بود. با یک اشاره جبهه را مملو از مرد داوطلب می کرد.
هاشمی رفسنجانی، گفت: صفحات درخشان و عظیمی آن نقطه اصلی در جریان جنگ دارد که باید به آن تکیه کنیم، این که مردم به عنوان مسلمان حقیقی سرمایه گذاری کردند خیلی مهم است.

جانشین فرمانده کل قوا در دوران دفاع مقدس، افزود: جنگ ما از نظر اتکا به مردم مانند زمان پیغمبر (ص) است. اگر مردم به جنگ می رفتند با عشق و فداکاری می رفتند. مردم در کارخانه ها کار می کردند، بمباران می شدند، با این وجود در آن جا می ماندند و دوباره کار می کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: دبیرستان و دانشگاه ها و ادارات در جنگ جدای از وظیفه اداری خود در جنگ حضور داشتند و داوطلبانه به میدان می رفتند. مردم از همه چیز در میدان بودند و «ان تنصرالله ینصرکم» از این بیشتر می شد که باشد؟ از این بهتر دیگر نمی شد.
هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: امروز هم صدام رفت، هم منافقان رفتند و بدتر از ارتش بعث جنایت کردند و ستون پنجم بودند. آن هایی که از صدام حمایت کردند هم به مشکل خوردند و آمریکا هم به همین دلیل مشکل دارد و ما سرفراز از جنگ برگشتیم و به گونه ای امام قطعنامه را پذیرفتند که خواسته های ما در آن تامین شد و آزادگان وقتی آمدند و خاطرات آن ها را می بینیم، می بینیم که خداخواهی در قلب آن ها بوده و خداوند اجر ما را می دهد.

 دولت روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: ما در امنیت زندگی می کنیم مشکلات هنوز باقی است، اما دولت روحانی راه را برای رفاه مجدد باز کرده است. برای این که اگر تحریم ها ادامه داشت، مقدمه جنگ دیگری بود که نیازمند استدلالی است، اما مقدمه جنگ دیگری بود که ما را از بین ببرند و به همان هدف اول دست یابند.
هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: آن موقع آن ها می خواستند یک هفته ای به تهران برسند و این بار هم چنین بود. امرز راهمان برای همکاری جهانی باز است و در همه زمینه ها می توانیم حرکت کنیم و دولت یازدهم حرکت بسیار جدی برای اشتغال و رونق و شکستن رکود به عنوان درد و مشکل کشور آغاز کرده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: با این کاری که تا به حال دولت کرده، آینده بسیار خوبی داریم که نصرت خداوند تا آن موقع باید جلوه کند، راهی که رفتیم و پیمودیم.
به گفته مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، این نشست پس از انقلاب برای اولین بار در پاسداشت مقام شامخ دلاورمردان دفاع مقدس برگزار شده است.
در نشست دولتمردان دفاع مقدس که برای نخستین بار در سالن اجلاس سران برگزار شد جمعی از وزیران از جمله وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر نفت، وزیر نیرو، معاونان برخی وزیران از جمله وزیر کشور و برخی دست اندرکاران و مدیران فعال در هشت سال دفاع مقدس، سرداران، مسئولان دوران دفاع مقدس و تلاشگران عرصه جهاد سازندگی حضور داشتند.

انتهای پیام