آغاز سال تحصیلی جدید در غزه بدون کتاب!
آغاز سال تحصیلی جدید در غزه بدون کتاب!

سال تحصیلی در غزه در حالی آغاز شده که دانش‌آموزان تحت محاصره این منطقه بدون کتاب درسی به مدرسه رفتند.

به گزارش یوپنا به نقل از قدسنا، وزارت آموزش فلسطین علت این امر را «محاصره ظالمانه غزه» و «جلوگیری از ورود کتاب‌های درسی به این منطقه محاصره شده» عنوان کرده است.

طبق این گزارش، صهیونیست‌ها مانع از ورود ۳۰۰هزار عنوان کتاب از کرانه باختری به منطقه غزه شده‌اند؛ این کتاب‌ها قرار بود از طریق سازمان آنروا (کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل) وارد غزه شود.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که برخی از دانش‌آموزان از نسخه‌های کپی شده کتاب‌های درسی استفاده می‌کنند. نوار غزه حدود ۱۰ سال است که تحت «شدیدترین» و «ظالمانه‌ترین» محاصره از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارد و صهیونیست‌ها از ورود اقلام خوراکی، دارویی و دیگر مایحتاج مردم جلوگیری می‌کنند و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر نیز فقط نظاره‌گرند و عملا اقدامی صورت نمی‌دهند.

کمک به صهیونیست‌ها در مقابل انفعال سازمان‌های مدعی، مردم بسیاری از کشورهای جهان با تحریم صهیونیست‌ها به دفاع از فلسطینی‌ها می‌پردازند.

کمیته یهودیان آمریکا که از لابی‌های قدرتمند حامی رژیم صهیونیستی در این کشور به شمار می‌روند برای مقابله با تحریم جهانی اسرائیل از سوی مردم دست به دامان فرمانداران ۵۰ ایالت آمریکا شده است.

این کمیته طوماری آماده کرده تا تمامی ۵۰ فرماندار ایالت‌های آمریکا آن را امضا کنند تا با جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در ایالت‌های خود مخالفت و با گسترش روزافزون آن مبارزه کنند.

این طومار با عنوان «فرماندار متحد علیه جنبش جهانی تحریم اسرائیل»  راه‌اندازی شده است و این کمیته با اطمینان مدعی شده است که اکثریت فرمانداران این طومار را امضا می‌کنند.