ممنوعیت حمل سلاح سرد/ خریداران و واردکنندگان سلاح های سرد در انتظار محکومیت باشند
ممنوعیت حمل سلاح سرد/ خریداران و واردکنندگان سلاح های سرد در انتظار محکومیت باشند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تصویب الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی مبنی بر ممنوعیت حمل سلاح سرد در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی، اظهار داشت: با الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی ممنوعیت حمل سلاح سرد در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به تصویب رسید.
نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در لایحه مذکور حمل سلاح های سردی چون قمه، شمشیر، ساطور، چاقوی ضامن دار و سایر سلاح های سرد هم جرم محسوب می شود و مجرم به حداقل مجازات در این ماده محکوم می گردد.
وی با بیان این که خریداران و واردکنندگان سلاح های مذکور هم طبق قانون محکوم می شوند، یادآوری کرد: پیش از این قانونی در مورد جرم تلقی شدن حمل سلاح سرد وجود نداشت، اما با الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، حمل سلاح سرد جرم تلقی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای درخصوص الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: درماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی آمده است که هر فردی با چاقو  یا هر وسیله دیگر تظاهر به قدرت نمایی کرده و دراین حین برای مردم ایجاد مزاحمت کند، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود که در تبصره اضافه شده به این ماده قانونی حمل این سلاح ها هم جرم خواهد شد.

انتهای پیام