ارتقاء امنیت فرهنگی، دستاورد دیگری از دولت یازدهم
ارتقاء امنیت فرهنگی، دستاورد دیگری از دولت یازدهم

مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: دولت یازدهم امنیت فرهنگی، فکری و گفتاری جامعه را ارتقا بخشید.

مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: دولت یازدهم امنیت فرهنگی، فکری و گفتاری جامعه را ارتقا بخشید.
صالحی امیری: دولت یازدهم امنیت فرهنگی جامعه را ارتقا بخشید
به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، سیدرضا صالحی امیری عصر سه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور معاونان رئیس جمهوری و هیات همراه برگزار شد، تاکید کرد: رئیس جمهوری یکی از مهمترین راه های رسیدن به توسعه اقتصادی را ارتقای امنیت فرهنگی می داند، از این رو اصحاب قلم و رسانه امروزه احساس امنیت دارند و همین عامل باعث جهش در روند توسعه ای بخش های مختلف کشور شده است.
وی سازگاری اجتماعی را از دستاوردهای فرهنگی دولت یازدهم دانست و یادآور شد: تقویت بنیان های هویتی، تولید و بازتولید هویت در جامعه باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رفع مشکلات اقتصادی را نیازمند ارتقای شاخص های فرهنگی اعلام و اظهار کرد: مردم باید توسعه اقتصادی را همراه با توسعه فرهنگی به دست آورند.
وی گفت: رئیس جمهوری برای رسیدن به توسعه اقتصادی در کشور اجرای برنامه های فرهنگی متفاوت و مهم را مورد تاکید قرار داده است.
صالحی امیری تاکید کرد: نزدیک بودن انسان ها به همدیگر، وحدت اقوام و انسجام بخشی قسمت های مختلف جامعه از دیگر دستاوردهای توجه به امور فرهنگی محسوب می شود.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری از معدود استان هایی است که تاریخ فرهنگی بسیار پربار و مطلوبی دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این نشست گفت: براساس تعهد وزارت نیرو تمامی روستاهای دارای ۱۰ خانوار کشور امسال برق رسانی می شود.
سید ابوالفضل رضوی افزود: با این اقدام تحول بسیار مناسبی در ارتقای تامین زیرساخت ها و خدمات زیربنایی روستاهای کشور صورت می گیرد.
وی سقف اختصاص اعتبار برای گازرسانی به روستاها را ۶۰ میلیون ریال به ازای هر علمک عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به وجود برخی مناطق سخت گذر در نقاط مختلف کشور مانند چهارمحال و بختیاری و با اصلاحات صورت گرفته این سرانه به ۹۰ میلیون ریال به ازای هر علمک افزایش یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآور شد: به منظور افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از مهاجرت و رونق در روستاها تسهیلات اشتغالزا با کارمزد سه درصد پرداخت می شود.
رضوی گفت: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به عشایر، روستاییان و اقشار محروم شده و برنامه ریزی های علمی لازم در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم یکی از مظلوم ترین دولت های جمهوری اسلامی ایران بوده که تلاش های فراوانی برای ارتقای بخش های مختلف توسعه ای کشور انجام داده است.
معاونان رئیس جمهوری و هیات همراه برای پیگیری مصوبات سفر نخست هیات دولت به چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده اند.