اعزام ۱۰ شطرنج باز ایرانی به المپیادجهانی شطرنج
اعزام ۱۰ شطرنج باز ایرانی به المپیادجهانی شطرنج

دبیر فدراسیون شطرنج کشور گفت: ۱۰ شطرنجباز برتر در دو بخش آقایان و بانوان به المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی باکو، اعزام می شوند.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور گفت: ۱۰ شطرنج باز برتر در دو بخش آقایان و بانوان به المپیاد جهانی شطرنج به میزبانی باکو، اعزام می شوند.
۱۰ شطرنجباز ایرانی عازم المپیاد جهانی شطرنج می شوند
به گزارش یوپنا، امیر ملاحی سه شنبه شب در پایان رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا اظهار کرد: علیرضا فیروزجاه، آرین غلامی، پرهام مقصودلو، احسان قائم مقامی و شاهین لرپری زنگنه در بخش مردان اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: همچنین سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، آتوسا پورکاشیان، غزل حکیمی فرد و هما علوی نیز در بخش بانوان همراه با تیم مردان فردا پنجشنبه به المپیاد جهانی شطرنج اعزام می شوند.
ملاحی با اشاره به اعزام مربیان خارجی تیم ملی به المپیاد جهانی شطرنج افزود: ملی پوشان از هر دو مربی رضایت دارند و به نظرم خوب کار کرده اند.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی شطرنج کشورمان بر حسب شایستگی ها جوان شده است گفت: نسل جدید تیم ملی به طور حتم آینده درخشانی در رده سنی بزرگسالان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا دبیر فدراسیون شطرنج کشور خاطرنشان کرد: به غیر از قائم مقامی مابقی ملی پوشان شطرنج کشورمان زیر ۱۶ سال دارند.
ملاحی در ادامه با اشاره به اعزام شطرنجبازان ایرانی به چند مسابقه بین المللی گفت: اعزام رده های سنی زیر ۱۴،۱۶ و ۱۸ سال قهرمانی جهان در روسیه در ۳۰ شهریورماه جاری و رقابت های زیر ۱۲،۱۰ و ۸ سال در گرجستان را اوایل مهرماه امسال در برنامه داریم.
وی جایگاه ایران در رده های پایه اعم از نوجوانان و جوانان جهان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در رده بزرگسالان نیاز به برنامه ریزی بهتر برای ارتقای جایگاه در سطوح بین المللی به ویژه جهانی داریم.
سیزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا شامگاه سه شنبه با قهرمانی آلکسی شیروف استاد بزرگ شطرنج جهان از لتونی به میزبانی همدان به پایان رسید.

منبع: ایرنا