یورش یوز‌های ایرانی به سمت تیم منتخب دنیا
یورش یوز‌های ایرانی به سمت تیم منتخب دنیا

تیم‌ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه امشب میزبان تیم‌ملی قطر است.

به گزارش یوپنا، شاگردان کی‌روش در چارچوب مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه امشب ازساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم چند ملیتی قطر است.

تیم‌ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه قصد دارد از میزبا‌نی‌اش نهایت استفاده را ببرد و با کسب ۳ امتیاز این بازی گام اول را برای حضور در جام‌جهانی محکم بردارد.
این بازی آنقدر برای مسئولان اهمیت دارد که معاون اول رئیس‌‌جمهوری چند روز پیش در تمرینات تیم‌ملی حضور یافت تا روحیه بازیکنان را برای رویارویی با عنابی‌ها بالا ببرد.
همچنین تمام سکوها‌ی ورزشگاه آزادی صندلی‌گذاری شده است و بازیکنان تیم‌ملی امیدوارند که با توجه به اینکه این بازی رایگان است حدود ۸۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند تا عرصه را بر تیم چند ملیتی قطر تنگ کنند.
در آن‌سوی میدان، مسئولان فوتبال قطر سرمایه‌گذاری کلانی انجام دادند. آنها باز‌یکنانی از کشورهای مختلف جهان به خدمت گرفتند تا قبل از میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲، حضور در این رقابت‌ها را تجربه کنند اما در اولین گام مقابل ایران کار سختی پیش رو دارند.
*کارنامه درخشان ملی پوشان برابر قطری‌ها
تیم‌های فوتبال ایران و قطر برای بیست و دومین بار به مصاف یکدیگر می‌روند که در مجموع این بازی‌ها ۱۳ برد، ۵ تساوی و ۳ شکست در کارنامه تیم‌ملی کشورمان ثبت شده است.
جالب اینکه قطری‌ها موفق به شکست شیرهای پارسی در ایران نشدند.
همچنین این بازی نهمین تقابل دو تیم فوتبال ایران و قطر در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی محسوب می‌شود که در ۸ دیدار گذشته تیم‌ملی ایران با ۴ برد و ۳ تساوی عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشته است.
تیم‌ملی ایران تنها یک باخت مقابل قطر در رقابت های مقدماتی جام جهانی داشته که هیچ‌وقت از اذهان علاقه‌مندان فوتبال پاک نمی‌شود. ملی‌پوشان کشورمان در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در هفته آخر مرحله گروهی با یک تساوی مقابل قطر می‌توانستند جشن صعود به جام‌جهانی را برپا کنند اما آنها با هدایت مایلی کهن در یک بازی ضعیف با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند و از صعود به جام‌جهانی فرانسه باز‌ماندند.
دیدار پایانی این دو تیم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ با گل پیروزی بخش رضا قوچان‌نژاد همراه بود که هیچ وقت اهالی فوتبال این پیروزی را فراموش نمی‌کنند.
در جدیدترین رده‌بندی ‌فیفا تیم ایران با  ۶۷۴ امتیاز در جایگاه ۳۹ جهان و صدر آسیا قرار گرفته و تیم‌ملی قطر هم با ۴۲۵ امتیاز در رده ۸۰ دنیا است.
به هرحال باید دید کی‌روش چه تدابیری برای بازی با تیم منتخب فوتبال دنیا اندیشیده است.