هدف علی مطهری شفاف سازی بخشی از تاریخ انقلاب بود/ اگر من جای ایشان بودم نامه را با طبقه بندی می نوشتم/ نماینده باید تریبون ملت را  گرم نگه داد
هدف علی مطهری شفاف سازی بخشی از تاریخ انقلاب بود/ اگر من جای ایشان بودم نامه را با طبقه بندی می نوشتم/ نماینده باید تریبون ملت را  گرم نگه داد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با بیان این که نامه علی مطهری به وزیر دادگستری در راستای شفاف سازی بخشی از تاریخ انقلاب بوده است، خواستار طراحی و تعریف مصونیت پارلمانی نمایندگان از سوی مجلس شد.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری یوپنا درباره نامه علی مطهری به وزیر دادگستری و واکنش برخی نمایندگان علیه او، اظهار داشت: بنده نامه آقای مطهری به وزیر محترم دادگستری را خوانده ام. معتقدم که ایشان به لحاظ فکری و فرهنگی دلسوز اسلام و انقلاب هستند. منتها ممکن است نامه ای که ایشان به وزیر نوشته اند از منظر برخی دوستان دارای انتقاد باشد و بر همین اساس درخواستی را که در قالب آن نامه به هیات رئیسه مجلس داده اند مدیریت می کنند.

مصونیت پارلمانی نماینده باید باز تعریف شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامه نمایندگان علیه علی مطهری با موضوع مصونیت پارلمانی نمایندگان منافاتی ندارد، تصریح کرد: مصونیت پارلمانی نماینده باید باز تعریف شود. این مساله ای بود که اتفاق افتاد و ممکن است این موضوع در آینده درباره نماینده دیگری به صورت شدید تر پیچیده تری اتفاق بیفتد. مجلس باید بیاید و این موضوع را طراحی و تعریف کند که حدود مصونیت نماینده کجاست.

نماینده باید تریبون ملت را گرم نگه داد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی، اظهار داشت: مصونیت نماینده تا جایی است که آزادی بیانش به امنیت کشور آسیبی نرساند. نماینده می تواند اظهار نظر کند. نماینده باید تریبون ملت را گرم نگه داد، اما اگر اظهار نظر و نطق های نماینده آرامش و امنیت کشور را بر هم بریزد و موجب آزار و اذیت ملت عزیز شود پسندیده نیست. نماینده هم فردی است مانند سایر افراد جامعه و باید در حوزه نوشتار و کردار امنیت و آرامش مردم را به خطر نیندازد.

هدف علی مطهری شفاف سازی بخشی از تاریخ انقلاب بود

نماینده مردم ملایر، ادامه داد: برداشت ها از نامه ایشان متفاوت است باید دید فرد معترض که امضاء ها را جمع آوری کرده چه برداشتی داشته است. نظر بنده این است که با توجه به توضیحاتی که ایشان در صحن علنی مجلس داد مشخص شد که نیت سوء یی نداشته و هدف ایشان شفاف سازی بخشی از تاریخ انقلاب ما بوده است.

وی افزود: ایشان انزجار به چهره ضد انسانیت منافقان را در نطق خویش ابراز کرد، و خواستار این بود که مسئولان اما و اگرهایی که در مورد برخی از برهه های تاریخ انقلاب است  توضیح دهند.

اگر من جای آقای مطهری بودم نامه را با طبقه بندی می نوشتم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی، خاطر نشان کرد: نظر بنده این است که ایشان می توانست با یک طبقه بندی این نامه را بنویسد. اگر من جای آقای مطهری بودم نامه را با طبقه بندی می نوشتم. نیازی نیست جامعه دنبال این موضوعات نبودند گاهی جامعه دنبال موضوعی هستند و ما موظف هستیم تا جامعه را متوجه کنیم. اما با طبقه بندی محرمانه پی گیری شود تا خاطر برخی آزده نشود. منتقدان هم می توانستند نرم تر و آرامتر و در محیط بسته تری با آقای مطهری به توافق برسند.

گفت و گو: ژیلا آهنگرزاده

انتهای پیام