پیش شرط کشورها برای سفرهای خارجی روحانی پذیرفتنی نیست
پیش شرط کشورها برای سفرهای خارجی روحانی پذیرفتنی نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس‌جمهور به آلمان با بیان اینکه هنوز چیزی قطعی نشده تاکید کرد: برای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور هیچ پیش‌شرطی از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته نیست و آلمان هم در منزلتی نیست که شروطی تعیین کند.

به گزارش یوپنا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص اقدامات اقتصادی اخیر دولت در هفته های اخیر گفت: موضوعی که در پرداخت های دولت عملیاتی می شود بخشی مربوط به پرداخت ها برای رونق اقتصادی و نکته دیگر مرتبط با برخی مطالباتی است که از سوی پیمانکاران و کشاورزان وجود دارد که ما خود را برای تاییدیه آن موظف می دانیم.

 

معاون رئیس جمهور در خصوص فعالیت های مربوط به رونق اقتصادی گفت: این فعالیت ها از مسیری که معطوف به حوزه فعالیت غیردولتی می شود انجام می شود که برخی از آنها به دلیل ناکافی بودن سرمایه یا فعال نشدند یا نیمه فعالند و یا در شرایطی به سر می برند که به اتمام رسیده اند اما برای آغاز کار نیاز به سرمایه اولیه دارند.

نوبخت تصریح کرد: در این راستا برنامه دولت اعطای ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۷۵۰۰ واحد تولیدی است و براساس آخرین آمار از مجموع واحدهای تولیدی که به بانک ها معرفی شدند ۳ هزار و ۴۲ بنگاه اقتصادی موفق به دریافت تسهیلات از طریق فرآیند رونق اقتصادی شدند.

وی ادامه داد: غیر از این نیز برخی واحدهای تولیدی به طور مستقیم برای دریافت تسهیلات اقدام کردند که براین اساس ۴ هزار و ۹۳۵ واحد تولیدی مستقیما و بدون واسطه در ارتباط بودند و معادل ۳ هزار و ۶۸۱ میلیون تومان از بانک ها تسهیلات دریافت کردند.

سخنگوی دولت یادآور شد: براین اساس تا پایان وقت اداری یکشنبه ۲۱ شهریور سال جاری ۷ هزار و ۹۷۷ واحد تولیدی توانستند ۶ هزار و ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی برای فعالیت واحدهای تولیدی دریافت کنند.