مقابله با حوادث غیرمترقبه در جهان به افزایش همکاری های بین المللی نیاز دارد
مقابله با حوادث غیرمترقبه در جهان به افزایش همکاری های بین المللی نیاز دارد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله و کاهش خسارات آن در کشورها، به همکاری موثر و تعامل بین المللی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح، گفت: براساس تفاهم نامه ‘ سندا ‘، کشورهای جهان باید اقدام های موثری را برای مقابله با زلزله و کاهش ریسک در حوادث غیر مترقبه انجام دهند.
اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی ( اسفند ۱۳۹۳) نمایندگان ۱۸۷ کشور جهان ازجمله ایران، در شهر ‘ سندای ‘ استان ‘میاگی ‘ ژاپن و در جریان برگزاری سومین کنفرانس جهانی کاهش ریسک سوانح، « تفاهم نامه با عنوان ‘سندا ‘ برای کاهش ریسک سوانح » را امضا کردند.
براساس این تفاهم نامه کشورهای عضو کنفرانس بین المللی کاهش ریسک سوانح متعهد شدند که تا سال ۲۰۳۰ برنامه های جامعی را برای افزایش تاب آوری مقابل حوادث غیرمترقبه و کاهش ریسک در سوانح اجرا کنند.
وی افزود: کشورهای جهان باید تا سال ۲۰۳۰ بتوانند برنامه های جامع خود را برای مقابله با زلزله و کاهش ریسک در سوانح و حوادث غیرمترقبه عملیاتی کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ،با اشاره به اینکه پیش از انعقاد تفاهم نامه سندای نیز کشورهای عضو کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح تفاهم نامه هیوگو را در دست اجرا داشتند، اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه ( هیوگو ) نیز کشورها متعهد شده بودند که از سال ۲۰۵ تا ۲۰۱۵ میلادی برنامه های جامعی را دراین راستا عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: پس از بررسی عملکرد کشورها پس از پایان زمان اجرای این تفاهم نامه، مشخص شد اقدامات موثری و مورد انتظاری برای مقابله با زلزله و حوادث غیرمترقبه و کاهش ریسک در سوانح در کشورهای مختلف جهان انجام نشده است.
شیشه فروش تصریح کرد، از خشکسالی و مشکلات زیست محیطی به عنوان چالش های فراروی استان اصفهان نامبرد و گفت: اقدام هایی برای مقابله با این مشکلات توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان انجام شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، گفت: برای موفقیت های بیشتر و اجرایی شدن اقدام های موثرتر، مدیریت بحران استانداری اصفهان از نظرات و پیشنهادهای کارشناسان این حوزه همچنین توسعه روابط بین الملل در این زمینه استقبال می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح که به میزبانی اصفهان برگزار شد بتواند زمینه عملیاتی شدن دانش برای مقابله و افزایش تاب آوری در سوانح را فراهم کند.
هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح (IDRiM 2016) با عنوان ‘ سوانح و توسعه: پیش به سوی جامعه آگاه ‘ دوشنبه شب در اصفهان به کار خود پایان داد.
این کنفرانس بین المللی با هدف تبیین ضرورت مدیریت یکپارچه ریسک سوانح طبیعی و انسان ساز و افزایش آگاهی جامعه برای مقابله با سوانح طبیعی به میزبانی انجمن مهندسی زلزله ایران و به مدت چهار روز از ۹ تا ۱۲مهر با شرکت ۳۱۲ نفر از ۱۶ کشور در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام