لزوم اجرای دقیق طرح بیمه خبرنگاران
لزوم اجرای دقیق طرح بیمه خبرنگاران

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر اندیشیده شده تمامی خبرنگاران فعال رسانه های کشور باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

13940510171449525794484معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان های وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تدابیر اندیشیده شده تمامی خبرنگاران فعال رسانه های کشور باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسین نوش آبادی عصر دوشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران گفت: بیمه خبرنگاران طبق آیین نامه های تعریف شده در حال اجراست و خبرنگارانی که حرفه خبرنگاری برای آنها به عنوان شغل محسوب می شود می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون، بیمه خبرنگاران بر عهده رسانه ای است که خبرنگاران در آن فعالیت می کنند و خبرگزاری ها و سایت های خبری معتبر و مکتوب وظیفه دارند خبرنگاران خود را زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار دهند.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اگر رسانه ای نسبت به این مهم اقدام نکند، خبرنگاران می توانند از طریق صندوق بیمه هنرمندان و اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نسبت به دریافت این خدمات اقدام کنند.
نوش آبادی تصریح کرد:بر اساس قانون مطبوعات مدیران رسانه ها موظفند نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام کنند، البته تحقق این مهم نیز به تعهد خبرنگاران در کار مستمر در پایگاه های خبری و رسانه ها منوط است، هر چند خبرنگاران پاره وقت نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع خبرنگاران، درخواست کنند تا این موضوع بررسی شود.