کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر دوشنبه موج جدید بارش برف در ارتفاعات و شهرهای هفت استان آغاز می شود. به گزارش یوپنا، محمد اصغری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ یک از ایستگاه های هواشناسی دمای کمتر از صفر نداشتند و لاله زار با یک درجه بالای صفر سردترین ایستگاه  و شهرکرد نیز با […]

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از عصر دوشنبه موج جدید بارش برف در ارتفاعات و شهرهای هفت استان آغاز می شود.

به گزارش یوپنا، محمد اصغری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ یک از ایستگاه های هواشناسی دمای کمتر از صفر نداشتند و لاله زار با یک درجه بالای صفر سردترین ایستگاه  و شهرکرد نیز با ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان در کشور بود.

وی افزود: دمای تهران با حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۴درجه بالای صفر در ۲۴ ساعت گذشته نوسان داشت.

اصغری اضافه کرد: با روند افزایش دما و بارش برف سنگین در روزهای گذشته در اردبیل هشدار روان آب و آبگرفتگی معابر در این شهرستان جدی است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته بارش در شمال غرب کشورگزارش شده است و امروز بارندگی به سمت شرق کشور در استان های گیلان،مازندران،ارتفاعات تهران،قزوین،البرز و سمنان و با تاخیر گلستان و خراسان شمالی به صورت رگبار پراکنده ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: روند بارش فردا و صبح دوشنبه نیز در این مناطق ادامه دارد و از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه استان های غربی کرمانشاه،ایلام،کردستان،مرکزی و همدان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اصغری افزود: با آغاز روند کاهش دما از غروب دوشنبه در شمال آذربایجان های شرقی و غربی همچنین ارتفاعات  تهران،البرز،قزوین ،زنجان و سمنان شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: زائران عتبات عالیات با توجه به افزایش سرعت وزش باد در کشورهای عراق و سوریه و شمال عربستان احتمال خیزش گرد و خاک در این مسیر وجود دارد که با شدت کمتری در استان های مرزی کشور نیز مشاهده خواهد شد./ میزان