نمایندگان در گفتگو با «یوپنا»: فضای مجلس برای رای اعتماد به دانش آشتیانی مهیاست
نمایندگان در گفتگو با «یوپنا»: فضای مجلس برای رای اعتماد به دانش آشتیانی مهیاست

گروه سیاسی – روز سه شنبه ۱۱ آبان جلسه اخذ رأی‌اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های آموزش‌ و پرورش‌، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد. به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، بعد از کش و قوس های فراوان در عرصه سیاسی و اظهارنظرهای موافق […]

گروه سیاسیروز سه شنبه ۱۱ آبان جلسه اخذ رأی‌اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های آموزش‌ و پرورش‌، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، بعد از کش و قوس های فراوان در عرصه سیاسی و اظهارنظرهای موافق و مخالف پیرامون تغییرات کابینه، اکنون مجلس دهم باید تصمیم بگیرد که این وزرای پیشنهادی می توانند بر صندلی وزارت تکیه بزنند یا خیر!؟

برخی رسانه ها درصدد ایجاد جریانی برای ناکارآمد نشان دادن وزرای پیشنهادی هستند و از همین رو مخالفت با وزرای پیشنهادی را در بخش های مختلف در دستور کار قرار داده اند و سعی دارند از مخالفت های بیرون از بهارستان را به صحن مجلس بکشانند.

اما بررسی اوضاع مجلس و نظرسنجی ها نشان می دهد هر سه گزینه پیشنهادی رئیس جمهور شانس بالایی برای کسب رای اعتماد از مجلس دارند.

در این میان بررسی ها نشان می دهد که شرایط رای آوری فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش‌ مهیاست و علیرغم اینکه وی در کانون پالس های منفی رسانه ای است، نمایندگان دانش آشتیانی را برای تصدی این وزراتخانه انتخاب خواهند کرد.

در خصوص دانش آشتیانی اظهارنظرهای متفاوتی در فضای مجلس و در محافل سیاسی و رسانه ای مطرح می شودکه ناخودآگاه این سوال را به ذهن متبادر می کند که آیا وی برای این سمت مناسب است!؟

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش از جمله کسانی است که مرتبه علمی بالایی دارد و گزینه مناسبی برای حوزه های مرتبط با علم و دانش است که قبلا نیز برای وزات علوم معرفی شده بود.

مشکلات آموزش و پرورشی ها مشکلات ریشه داری است و شاید اکثر خانواده های این وزارتخانه بزرگ معتقد به مدیریت استراتژیک و علمی در راس قرار گیرد تا بتوانند از طریق راهکارهای درون سازمانی مشکلات و مسائل این حوزه را از پیش رو بردارند.

اعلام حمایت نمایندگان مجلس از دانش آشتیانی

نمایندگان مجلس نیز که از طیف های سیاسی مختلف هستند درباره دانش آشتیانی و توان اجرایی کردن خواسته های فرهنگیان را دارد.

به گزارش خبرگزاری «یوپنا»، در ادامه بخش هایی از گفتگو با نمایندگان مجلس در حمایت ازدانش آشتیانی آمده است:

شب گذشته محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس در برنامه زنده متن و حاشیه به دفاع از دانش آشتیانی پرداخت و با برشماری ویژگی های آشتیانی برای تصدی این سمت گفت: ایشان ستاد فعال کردن امکانات تحصیلی را در جنگ برای بسیجیان مهیا  کردند.

وکیلی در پاسخ به دلایل عدم رای اعتماد مجلس نهم به آشتیانی و بحث درباره سوابق وی گفت: عدم رای به وزیر را از مجلس دلیلی بر عدم صلاحیت ندانست و مگر ممکن است رئیس جمهور کسی را که سابقه مجازات دارد را بدون عبور از دالان های دستگاه های چهار گانه برای وزیری معرفی کند.

وی تصریح کرد: نمی‌دانم شمشیر ۲ لبه فتنه تا چه زمانی باید بر سر سرمایه‌های نظام باشد. تا کی باید اسم فتنه را بر روی سرمایه های انسانی خود بگذاریم!؟ ما چرا هرکه را نمی پسندیم به مسلخ فتنه می بریم!؟

امروز نیز بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از حمایت اعضای شورای مرکزی فراکسیون به اتفاق، از هر سه وزیر پیشنهادی خبر داد.

محمد جواد فتحی دیگر عضو فراکسیون امید مجلس هم گفت که احتمالا نظر نهایی فراکسیون امید رای مثبت به هر سه گزینه باشد.

 وی دانش آشتیانی را یک شخصیت فرهنگی دارای سابقه‌ی اجرایی طولانی عنوان  و خاطر نشان کرد:‌ ایشان گزینه‌ی بسیار مناسبی است چرا که هم فرهنگی بوده و هم در آموزش و پرورش و وزارت علوم کار کرده؛ ضمن این که وزارت آموزش و پرورش صرفا یک بحث جناحی ، حزبی و سیاسی محض نیست و آنجا متشکل از نخبگان و فرهیختگان بسیار زیادی است که ممکن است گرایش ‌های متفاوتی داشته باشند. در این وزارت خانه باید رسیدگی به معیشت معلمان وبازنشستگان فرهنگی پیگیری شود و ما این دغدغه را در دکتر دانش آشتیانی می‌بینیم .

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت که نظر این فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی در مجموع مثبت است.

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از دانش آشتیانی، فضای مجلس را مهیا برای رای آوری وی عنوان کرد.

 زهرا سعیدی مبارکه سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ضمن تائید گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش به خبرگزاری «یوپنا» گفت: حساس ترین وزراتخانه چه از دید کاری و چه از دیدگاه سیاسی و مردمی وزارت آموزش و پرورش است که با توجه به سابقه کاری و تجربیات آقای دانش آشتیانی انتظار برآورده شدن انتظارات مردم و به خصوص قشر فرهنگیان و مطالبات به حق آنها را دارا می باشد.

محمود صادقی عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: صالحی امیری، دانش آشتیانی و سلطانی فر سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد می گیرند.