رونمایی از وزیر ورزش همزمان با افتتاح ورزشگاه نقش جهان
رونمایی از وزیر ورزش همزمان با افتتاح ورزشگاه نقش جهان

وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان به اصفهان سفر می کند. به گزارش یوپنا، مسعود سلطانی فر در حالی راهی اصفهان می شود که بعد از ظهر سه شنبه با ۱۹۳ رای موافق نمایندگان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به دست آورد. وزیر […]

وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان به اصفهان سفر می کند.

به گزارش یوپنا، مسعود سلطانی فر در حالی راهی اصفهان می شود که بعد از ظهر سه شنبه با ۱۹۳ رای موافق نمایندگان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به دست آورد.
وزیر جدید ورزش و جوانان پس از کسب رای اعتماد از حمایت نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، قهرمانان، پیشکسوتان، روسای فدراسیون ها، مدیران کل و ستادی ورزش و جوانان تشکر و قدردانی کرد.
مراسم افتتاحیه ورزشگاه نقش جهان اصفهان قرار است روز چهارشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شود.
طرح این ورزشگاه که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال ۱۳۶۷ تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام «ورزشگاه بزرگ» به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ از سوی مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.
فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ شروع شد و با خاکبرداری در سال ۱۳۷۴ ادامه یافت و در نهایت در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد.
فاز نخست ورزشگاه که در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد، فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار گرفت و تیم سپاهان در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.
با این حال، در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای آغاز مرحله دوم عملیات ساخت تعطیل شد تا این که در هشت آذر ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری از آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کردند.
برای این ورزشگاه تاکنون ۶۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام نهایی آن نیز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال دیگر در نظر گرفته شده است که در مجموع نقش جهان با ۸۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پایان می یابد.
نقش جهان با ظرفیت ۷۵ هزار نفر پس از ورزشگاه آزادی تهران، دومین مجموعه پرظرفیت کشور محسوب می شود.