کاهش ۱۳ درصدي سرقت و ۲۰ درصدي قتل در پايتخت
کاهش ۱۳ درصدي سرقت و ۲۰ درصدي قتل در پايتخت

فرمانده انتظامي فاتب از کاهش ۱۳درصدي انواع سرقت؛ ۲۰ درصدي قتل و ۹درصدي قاچاق در پايتخت طي هفت ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامي فاتب از کاهش ۱۳درصدي انواع سرقت؛ ۲۰ درصدي قتل و ۹درصدي قاچاق در پايتخت طي هفت ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش یوپنا به نقل از پايگاه خبري پليس، حسين ساجدي نيا گفت: مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تهران بزرگ ضمن حفظ آمادگي و تلاش شبانه روزي رسالت تكريم شهروندان را سرلوحه امور خود قرار داده است و اين مرکز به منظور افزايش سرعت عمل پليس، جلب رضايت شهروندان و ارتباط پايدار بين پليس و جامعه ايجاد شده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در تشريح عملکرد هفت ماهه مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ فاتب در سال ۹۵ گفت: از آنجايي كه در بروز حوادث اجتماعي يا جرايم در مواقع حساس و ضروري راحت ترين راه دسترسي عموم شهروندان به پليس، تلفن ۱۱۰ است،شهروندان تهراني در اين مدت، ۶ ميليون و ۴۸۲ هزار و ۹۴۳ مرتبه زنگ ۱۱۰ پايتخت را به صدا درآوردند که از اين تعداد دو ميليون و ۸۱۴ هزار و ۹۴۸ مورد منجر به حضور ماموران بر سر صحنه و انجام عمليات شده است.
رئيس پليس پايتخت در ادامه با اشاره به فراواني تماس شهروندان تهراني با مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ گفت: در هر ۲۴ ساعت، قريب به ۳۰ هزار مرتبه زنگ تلفن ۱۱۰ پليس پايتخت به صدا در مي آيد که از اين تعداد تماس، بيش از ۱۳ هزار مورد آن به عمليات انتظامي منجر مي شود و اين آمار نشان از فراواني و گستره مأموريت هاي پليس پايتخت را دارد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به حجم بالاي تماس هاي مردمي با تلفن۱۱۰ فاتب اين مهم را نشانه افزايش اعتماد عمومي به عملكرد مجموعه پليس دانست و افزود:پليس پايتخت اين اعتماد را ارج نهاده و تمامي توان خود را در مسير جلب رضاي باري تعالي ، افزايش احساس امنيت و آسايش عمومي شهروندان به كار می برد.
سردار ساجدي نيا در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه طبق آمار اخذ شده زمان حضور ماموران در اغلب ماموريت هاي ۱۱۰ زير هفت دقيقه صورت گرفته است، گفت:از کل تماس هاي برقرار شده، يک ميليون و ۲۴۷ هزار و ۹۹۲ تماس منجر به راهنمايي و دريافت اطلاعات شهروندان از پليس شده که اين موضوع نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش ۲۰ درصدي داشته و نشان دهنده تعامل خوب و سازنده شهروندان با مجموعه پليس پايتخت است.
ساجدي نيا با اعلام اينكه مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ جامع ترين سيستم پاسخگويي به مطالبات مردم در حوزه پليسي است،گفت: سامانه ۱۱۰ اثرات ارزشمندي در زمينه پيشگيري از ناهنجاري ها و مقابله با جرايم از طريق حضور سريع پليس در صحنه داشته است.
رئيس پليس پايتخت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تماس هاي برقرار شده با مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تهران بزرگ اظهار داشت:تجزيه و تحليل تماس هاي شهروندان حکايت از آن دارد که در هفت ماهه نخست امسال، انواع سرقت ۱۳ درصد، قتل ۲۰ درصد و قاچاق ۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خاتمه با اشاره به اينکه تلفن ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطي شهروندان با نيروي انتظامي است، از شهروندان به خصوص خانواده هاي عزيز تهراني خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروري از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگيري شديد دسته جمعي، شرارت، تصادفات و وقايع و اتفاقات مهم را به اين مركز اعلام كنند تا پليس در كمترين زمان ممكن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانوني متناسب با آن موضوع را انجام دهد.