کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم وفناوری درکشور است/۷۳ سال انتظار برای اجرای یک قانون/سدها خالی، سفره ها خالی تر
کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم وفناوری درکشور است/۷۳ سال انتظار برای اجرای یک قانون/سدها خالی، سفره ها خالی تر

**کهگیلویه وبویراحمد تنها استان فاقد پارک علم وفناوری درکشور است
**سامانه سرد بارشی تا فردا در اردبیل ادامه دارد
**۷۳ سال انتظار برای اجرای یک قانون
**دو هزارتن انار داراب روی دست باغداران
**سدها خالی، سفره ها خالی تر/ لزوم تجدید نظردر کشت محصولات پاییزه فارس
**هم‌نوايي ۸۰۰كودك شيعه و اهل سنت تربت‌جامي با كودك سه ساله امام حسين(ع)

کهگیلویه وبویراحمد تنها استان فاقد پارک علم وفناوری درکشور است
مهر- کهکیلویه و بویر احمد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم وفناوری ندارد.
محنایی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نقش موثری در ارائه استعداد ها و توسعه دارند، ابراز داشت: برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی برای کسانی که ظرفیت بالقوه ایجاد شرکت های دانش بنیان را دارند به توسعه، رشد و افزایش این شرکت ها در استان می انجامد.
وی همچنین در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: تخصیص اعتبارات پژوهشی به استان مستلزم ایجاد پارک علم وفناوریست.

 

سامانه سرد بارشی تا فردا در اردبیل ادامه دارد
فارس- اردبیل: بر اساس اعلام صبح امروز هواشناسی استان اردبیل دمای هوا در برخی از مناطق ۳ تا ۶ درجه نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده به طوری که در شهرهای سرعین، نمین، نیر، کوثر و اردبیل دمای هوا حتی به زیر صفر درجه نیز رسید به طوری که در برخی از شهرها هوای مه‌آلود همراه با سرمای پاییزی همچنان ادامه دارد.
بر همین اساس و با کاهش ۶ درجه‌ای دما طی امروز و فردا از روز سه‌شنبه هوای پایداری در استان حاکم خواهد بود که این شرایط جوی تا آخر هفته در استان ادامه خواهد داشت و تنها پدیده خاص در این ایام وزش باد خواهد بود که در برخی از ساعت به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

 

۷۳ سال انتظار برای اجرای یک قانون
ایسنا- اراک: نشست تخصصی بررسی علل بازماندگی کودکان از تحصیل به همت موسسه مردم‌نهاد سرای یاری کودکان امید(سیکا) با حضور فعالان بخش کودک در اراک برگزار شد.
سام بوربور فعال حقوق کودک در این نشست با اشاره به لزوم ایجاد بستر تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی، گفت: متاسفانه ۷۳ سال است این قانون در کشور ما انتظار اجرا شدن را می‌کشد و تحصیل رایگان برای کودکان وجود ندارد.

 

دو هزارتن انار داراب روی دست باغداران
مهر- شیراز: دو هزار تن انار روی دست باغداران دارابی مانده و بیم آن می رود که حکایت سیب زمینی هایی که سال گذشته دفن شده این بار برای انار داراب تکرار شود.
شهرستان داراب یکی از قطب های محصولات کشاورزی استان فارس و کشور بوده که سالیانه درصد قابل توجهی از نیاز کشور را تأمین می کند.
عدم وجود صنایع تبدیلی و سردخانه ای مناسب در شهرستان سبب شده که هر ساله شاهد خرابی و یا هدر رفت منابع کشور در شهرستان داراب باشیم.
به گفته عبدالله سیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب، این شهرستان دارای ۱۴ هزار هکتار باغ مرکبات بوده و سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع مرکبات در باغ‌های شهرستان داراب تولید می‌شود.

 

سدها خالی، سفره ها خالی تر/ لزوم تجدید نظردر کشت محصولات پاییزه فارس
ایرنا- فارس: درحالی که پیش بینی های هواشناسی سیمای مناسبی از بارندگی پاییزی برای استان خشک و تفتیده فارس بازگو نمی کنند، ذخیره سدهای استان نیز به پایین تر از حد مجاز برداشت رسیده ، ۶ سد استان فارس بیش از حد مجاز برداشت کرده اند واندک آب موجود در این سد ها حتی کفاف پایداری سد را نیز نمی کند .
این شرایط زنگ خطر را برای چندمین بار به صدا درآورده است و لزوم اجرای برنامه های تعادل بخشی و برخورد قاطع تر با کسانی که همچنان بر برداشت های بی رویه از سدها و برداشت های بی رویه از سفره های آب زیر زمینی تاکید می کنند بیشتر گوشزد می کند .

 

هم‌نوايي ۸۰۰كودك شيعه و اهل سنت تربت‌جامي با كودك سه ساله امام حسين(ع)
تابناک- خراسان رضوی: مسئول بسیج جامعه زنان تربت جام گفت: ۸۰۰ کودک تربت جامی با کودک سه ساله امام حسین(ع) حضرت رقیه (س) در راستای نشر تفکر حسینی و پرورش ” کودک انقلابی” و مصائب اهل بیت(ع) همنوا شدند.
ثریا خانلری افزود: آیین باشکوه و معنوی “سه ساله های حسینی” به مناسبت شهادت کودک سه ساله حضرت رقیه (س) در خرابه شام و در راستای نشر و ترویج تفکر حسینی و پرورش “کودک انقلابی” با حضور کودکان شیعه و اهل سنت و همراهی مربیان و مادران در هیئت ابوالفضلی برگزار شد.